مایکروسافت در پاسخ به منتقدان ویندوز 8: تغییر و تحولات پیش رو بسیار مثبت و چشمگیر خواهند بود

شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
ویندوز 8 از زمان عرضه همواره مخالفان و منتقدان جدی خود را در مقابل داشته است. اما امروز «فرانک شاو» معاون ارشد ارتباطات شرکت مایکروسافت سعی دارد رویکرد این شرکت بزرگ در مقابل منتقدین را روشن کند. از همه مهمتر اینکه او این شرکت را عاری از خطا نمی‌بیند و مایکروسافت را شرکتی می داند که از انتقادات سازنده استقبال می کند.
تبلیغات

وی در پاسخ به دو مقاله Financial Times و مجله Economist که بازگشت احتمالی منوی استارت در نسخه‌های آتی ویندوز را یک عقب‌گرد آشکار به دیدگاه اصلی و البته قدیمی مایکروسافت در زمینه استفاده از منوی استارت در ویندوز و همچنین معرفی پروژه Windows 8 به عنوان یک پروژه شکست خورده، می‌گوید:

به نظر من انتقادات آن ها بیشتر جنبه عمومی و سطح پایین دارد و متاسفانه به جای آنکه به تحلیل و بررسی دقیق و موشکافانه بپردازند از عواطف و احساسات و باورهای غیر تخصصی الهام گرفته اند.

وی همچنین بیان می دارد که:

مایکروسافت نسبت به انتقادات و شکایات کاربران به سرعت واکنش نشان می‌دهد و این رویکرد ما در نهایت منجر به دستاوردهای مثبت و ارزشمند برای مایکروسافت می‌شود؛ گوش دادن به انتقادات کاربران و عکس العمل به موقع از طرف ما منتج به احساس رضایت هم در کاربران و هم در خود ما خواهد شد.

او اظهار داشت که تا کنون حدود 100 میلیون گواهی استفاده از ویندوز 8 فروخته شده که در مقایسه با فروش گواهی ویندوز 7 در مدت زمان یکسان تقریباً مشابه است. عدم تولید بیشتر دستگاه‌های صفحه لمسی سازگار با ویندوز 8 هم از مواردی بود که به نظر وی با آنچه مایکروسافت انتظار داشته فاصله زیادی دارد.

با این حال چشم امید بسیاری از شرکای تجاری مایکروسافت به Windows 8.1 این شرکت است تا این محصول تبدیل به آن چیزی شود که آنها و کاربران انتظارش را داشته‌اند. پس شکی نیست که مایکروسافت به دقت به نظر کاربران توجه می کند و سعی دارد در کمترین زمان ممکن محصولات خود را تبدیل به آن چیزی کند که کاربران انتظار دارند.

به نظر شما استفاده مجدد از منوی استارت در ویندوز های آینده، منطقی است؟ یا این اقدام یک بازگشت به عقب به شمار می‌رود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات