مشکل ترک خوردگی در لبه‌های گلکسی اس 4 نیز وجود دارد

شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
برخی تصور می‌کردند که سامسونگ لبه‌های گلکسی اس 4 را از جنس فلز ساخته است و به همین دلیل مشکلاتی که پیش‌تر در نسل دوم و سوم گلکسی اس گزارش شده بود را در اس 4 تجربه نخواهیم کرد. اما لبه‌های گلکسی اس 4 از جنس پلاستیک و با طرح و رنگ فلز است؛ کمی پس از عرضه این تلفن برخی از کاربران نسبت به ترک خوردگی لبه‌های گوشی خود شکایت کرده‌اند.
تبلیغات

لازم است بدانید که در تلفن‌های سری گلکسی و بسیاری دیگر از تلفن‌های هوشمند امروزی صفحه نمایش با فریم دور گوشی یکپارچه شده است و اگر برای هر کدام از این دو قسمت مشکلی پیش بیاد معمولا کل مجموعه تعویض ‌می‌شود. در واقع اگر لبه‌های فریم گوشی شما دچار مشکل شود باید صفحه نمایش آن نیز تعویض گردد و این امر هزینه بالای را برای شرکتی که محصول را گارانتی نموده یا کاربری که باید هزینه تعمیر محصول خارج از گارانتی را پرداخت کند، تحمیل می‌کند. همانطور که می‌دانید صفحه نمایش یکی از گران قیمت‌ترین بخش‌های تلفن هوشمند به شمار می‌رود.

galaxy s4

پیش از این ما در زومیت، مشکل ترک خوردگی لبه‌ها را در گلکسی اس 2 و گلکسی اس 3 تجربه کرده بودیم. در مورد گلکسی 2 که گارانتی محصول به اتمام رسیده بود و باید با ترک خوردگی گوشی کنار می‌آمدیم اما در مورد گلکسی اس 3 خوشبختانه محصول هنوز در مدت زمان گارانتی قرار داشت. اما شرکتی که محصول را داخل کشور گارانتی نموده بود به سختی زیر بار تعویض قاب گوشی رفت و دلیل اصلی آن نیز همانطور که اشاره کردیم در هزینه بسیار بالای تعویض قاب به همراه صفحه نمایش است.

حال متاسفانه گزارشات مختلفی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهند، مشکل ترک خوردگی در نسل چهارم گلکسی اس 4 نیز وجود دارد. براساس اطلاعاتی که سم-موبایل بدست آورده صفحه نمایش گلکسی اس 4 به تنهایی 140 یورو قیمت دارد. در واقع تعویض صفحه نمایش به همراه قاب دور گوشی حداقل 140 یورو برای سامسونگ هزینه به همراه دارد. نکته جالب توجه دیگر این است که برخی از کاربران اعلام نموده‌اند تلفن‌ گلکسی اس 4 آن‌ها بدون اینکه ضربه‌ای به آن وارد شود دچار ترک خوردگی شده است.

کارشناسان زومیت در بررسی های اولیه به این نتیجه رسیدند که: گوشی احتمالا در استفاده مداوم دچار این ترک ها نمی شود، بلکه باید در هنگام خرید دقت شود که این ترک‌ها وجود نداشته باشند. زیرا طبق بررسی اولیه ما گوشی‌هایی که دچار ترک شده‌اند در روز خرید دارای ترک خیلی ریز بوده‌اند که به مرور پیشرفت کرده و بزرگ شده که احتمالا به خاطر مشکل در مونتاژ یا قطعه می باشد. پس در هنگام خرید گلکسی ها حتما در مغازه، گوشی و به خصوص کناره‌های آن را (فریم نقره ای رنگ) بررسی نمایید.

آیا شما هم چنین مشکلی را در تلفن‌های سری گلکسی تجربه نموده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات