لومیا 928 نوکیا رسما معرفی شد: صفحه نمایش 4.5 اینچ AMOLED و دوربین 8.7 مگاپیکسل Pureview با فلاش زنون

جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طورکه پیش‌تر در زومیت خواندید، نوکیا این هفته یک صفحه اختصاصی را برای تلفن لومیا 928 راه اندازی کرد و در آن علاوه بر ارائه تصاویری از این تلفن، چند ویدئو برای مقایسه آن با گلکسی اس 3 و آیفون 5 منتشر کرد. اما امروز شبکه مخابراتی ورایزون، رسما از این تلفن پرده‌برداری کرده و اعلام کرد که لومیا 928، از هفته آینده با قیمت 99.99 دلار بصورت قراردادی، دراختیار کاربران این شبکه مخابراتی قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

لومیا 928 مجهز به صفحه‌نمایش 4.5 اینچ از نوع AMOLED و دوربین 8.7 مگاپیکسل با فلاش زنون و لنز کارل زایس است. در لومیا 928 نیز قابلیت‌های نرم‌افزاری خاصی برای دوربین وجود دارد؛ به‌عنوان مثال با Smart Shoot می‌توان چندین عکس پشت سر هم از یک سوژه گرفت و بهترین آن‌ها را انتخاب کرد؛ یا ازطریق قابلیت Cinemagraph، می‌توان ویدئو با رزولوشن HD ذخیره و به‌راحتی به اشتراک گذاشت. لومیا 928 همانند اکثر تلفن‌های هوشمند امروزی قادر به عکس‌برداری پاناروما نیز است و همچون لومیا 920 از یک لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد.

همان‌طورکه انتظار می‌رود، لومیا 928 از اتصال 4G پشتیبانی می‌کند تا کاربران این شبکه قادر به دسترسی سریع به اینترنت باشند. این تلفن همچنین از بلوتوث و NFC نیز پشتیبانی می‌کند.

برخلاف شایعات گسترده‌ای که در رابطه با لومیا 928 منتشر شده بود، ان تلفن مجهز به بدنه فلزی نیست و از همان جنس پلی‌کربنات در آن استفاده شده است. این تلفن همچون لومیا 920 مجهز به دوربین Pureview است و از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

در واقع تا اینجای کار، تفاوت بین لومیا 928 نسبت به لومیا 920، مربوط به صفحه‌نمایش آن‌ها و استفاده از فلش زنون است. در 920 از یک صفحه‌نمایش 4.5 اینچ از نوع IPS LCD استفاده شده ولی 928 مجهز به یک صفحه‌نمایش از نوع AMOLED است. در 928 به جای فلش LED، از فلاش زنون استفاده شده است. نوکیا در لومیا 928 از اسپیکرهای قوی‌تر و یک سیستم ضبط صدا با سه میکروفون بهره برده که صدا را تا 140 دسی‌بل ضبط می‌کند.

پس بدون شک لومیا 928، تلفنی که نوکیا قصد دارد در رویداد روز 24 اردیبهشت خود معرفی کند، نیست و باید منتظر محصول تازه‌ای از فنلاندی‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات