استفاده از ویژگی Paste Special برای انجام دسته‌ای محاسبات در اکسل

جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر شما می‌خواهید یک عملیات ریاضی را روی دسته‌ای از ستون‌ها یا ردیف‌های فایل اکسل خود اعمال کنید، می‌توانید به‌جای اعمال فرمول مورد نظر روی تک‌تک سلول‌ها، با استفاده از Paste Special تا حد زیادی در وقت خود صرفه‌جویی کنید.
تبلیغات

فرض کنید شما می‌خواهید یک عملیات ریاضی را به‌صورت هم‌زمان روی ۵۰ سلول اعمال کنید. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید یک سلول را که فرمول مورد نظرتان را دربردارد، کپی کنید؛ سپس سایر سلول‌های مورد نظرتان را با راست‌کلیک انتخاب کرده و روی گزینه Paste Special کلیک کنید. در نهایت شما می‌توانید در پنجره Paste Special عملیات ریاضی مورد نظرتان را روی همه موارد، اعمال کنید (مثلاً جمع یا ضرب).

Paste-Special-Add

شما می‌توانید با استفاده از این برنامه اموری نظیر جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را اعمال کنید. یک مثال دیگر: اگر شما می‌خواهید از تمامی قیمت‌های خود درصد تخفیف ویژه‌ای معادل ۱۰ درصد را کسر کنید، ۰.۹۰ را از یکی از سلول‌ها کپی کرده و با استفاده از Paste Special روی سایر سلولها اعمال کنید.

البته این ترفند ساده زمانی مفید است که شما نیاز به نگه‌داری از اطلاعات قدیمی خود نداشته باشید. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که این ابزار با صفحات گسترده و پیچیده‌ای که حاوی انبوهی از سلول‌ها هستند نیز به خوبی کار می‌کند. برای مشاهده سایر مقالات آموزشی مربوط به نرم‌افزار اکسل، به صفحه آموزش اکسل در زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات