8 میلیون نفر هر روز FarmVille 2 را بازی می‌کنند

جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Zynga که در زمینه‌ی تولید بازی‌های ویدئویی مشغول است، وضع و حال خوبی ندارد. آن‌ها نیازمند بازی جدیدی برای قدرت‌نمایی و مقابله با روزهای ابری و طوفانی پیش رو در این حوزه هستند. شاید بازی فیس‌بوکی FarmVille 2 همان نجات‌دهنده‌ای است که آن‌ها به آن چشم دوخته‌اند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مارک پینکاس (Mark Pincus)، مدیرعامل شرکت Zynga در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز اذعان کرد بازی FarmVille 2 که از شش ماه پیش در فیس‌بوک منتشر شده است روزانه بیش از ۸ میلیون کاربر را به خود مشغول می‌کند. وی همچنین در ادامه اضافه می‌کند که این بازی در حال حاضر یکی از برترین سرگرمی‌های این شبکه اجتماعی است و دارای بیش از ۱۰ میلیون کاربر عضو است.

Mark-Pincus

اما شرکت Zynga یک مشکل بزرگ در پیش روی دارد. آن‌ها هنوز راهی برای ارائه‌ی این بازی محبوب در بستر گوشی‌های تلفن همراه نیافته‌اند. بدین ترتیب اگر قرار باشد بازی برای این بستر باز طراحی شود همه اطلاعات فعلی کاربران پاک شده و آن‌ها باید دوباره از صفر شروع کنند.

پینکاس در این زمینه می‌افزاید:

ایده‌آل آن است که بتوان این بازی را هم بر بستر وب و هم تلفن‌های همراه ارائه داد. به گونه‌ای که بتوان بازی را در خارج از محیط کار یا خانه نیز ادامه داد. به همین خاطر باید به دنبال راهی برای ایجاد بستر مناسب فنی در این باره باشیم.

بستر تلفن‌های همراه یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی است که می‌تواند آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی یا هر برنامه‌ی مهم دیگری را رقم بزند. امروزه کاربران تمایل بیشتری به خرید انواع تبلت، فبلت و گوشی‌های هوشمند از خود نشان می‌دهند که افول بی‌سابقه بازار رایانه‌های رومیزی مؤید این موضوع است.

Zynga-Logo

در ۹ ماه گذشته، شرکت Zynga ناچار به تعطیلی ۲۰ بازی خود شده و آن‌ها در همین مدت عذر ۵ درصد از نیروی کار خود را خواسته و آن‌ها را بی کار کرده‌اند. از این گذشته دفاتر این شرکت در شهرهای بالتیمور، بوستون و توکیو نیز بسته شده است. از سویی دیگر ارزش هر سهم آن‌ها در بازار سرمایه به اندکی بیش از ۳ دلار رسیده است.

اگر منصفانه بنگریم، Zynga تنها شرکت تولید کننده‌ی بازی‌های ویدئویی نیست که این روزها با مشکلات گوناگون دسته و پنجه نرم می‌کند. شرکت EA (الکترونیک آرتس) برای نمونه به تازگی اعلام کرده که برخی از بازی‌های فیس‌بوکی خود نظیر Sim City Social و چند بازی دیگر را تعطیل خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات