به زودی دوربین جلو تلفن‌ها قادر به ضبط ویدیو 1080p با نرخ 60 فریم در ثانیه خواهد شد

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
دوربین جلو اکثر تلفن‌های هوشمند فاقد کیفیت مطلوب است و اگر قصد فیلم‌ یا عکس‌برداری از خود را داشته باشید یا بخواهید مکالمه ویدیویی با کیفیت را با آنها تجربه کنید، حتما متوجه این موضوع خواهید شد. اما خوشبختانه به نظر می‌رسد که شرکت OmniVision قصد دارد این قاعده را به هم بزند و در همین راستا، سنسور فوق‌العاده OV2724 را معرفی کرده که از تمام سنسورهای فعلی بهتر عمل‌ می‌کند و برای اولین بار امکان ضبط ویدیو فول‌اچ‌دی با نرخ 60 فریم در ثانیه به دوربین جلوی تلفن اضافه می‌کند.
تبلیغات

سنسور جدید OmniVision با وجود اینکه ابعاد بسیار کوچک 5 در 5 در 3.5 میلی‌متر دارد، اما قادر به ضبط ویدیو با رزولوشن 1080 است. ابعاد کوچک این سنسور باعث می‌شود تا تولید کنندگان بتوانند از آن در ابزارهای کوچک از جمله قسمت جلوی تلفن هوشمند استفاده کند.

در مشخصات فنی این سنسور ذکر شده که قادر به ذخیره ویدیو با نرخ 60 فریم در ثانیه است که حتی بسیاری از دوربین‌های پشت گوشی‌ها نیز قادر به ارائه چنین نرخ فریمی نیستند. به کمک این سنسور سطح کیفی مکالمات ویدئویی ارتقاء یافته و تصاویر به شکل نرم‌تر و واضح‌تری ضبط می‌شوند.

شرکت سازنده این سنسور اعلام کرده که تولید انبوه آن‌ را از تابستان امسال آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود در اواخر امسال، شاهد تبلت و تلفن‌های هوشمند مجهز به آن باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات