اپل در حال اعمال تغییرات جدی در اپلیکیشن‌های ایمیل و تقویم iOS 7 است

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که چند روز پیش در زومیت خواندید، اپل به رهبری جانی آیو در تلاش است تا رابط کاربری iOS 7 را به نوعی دگرگون کند. پیش‌تر اطلاعاتی بدست آمده بود که نشان می‌داد، رابط کاربری نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل بصورت کاملاً مسطح و بدون افکت‌های شیشه‌ای خواهد بود. امروز بلومبرگ نیز این موضوع را تأیید کرده و گزارش کرده که اپل علاوه بر اعمال تغییرات اساسی در رابط کاربری iOS قصد دارد تا دستی به سر و روی اپلیکیشن‌های محبوب ایمیل و تقویم نیز بکشد.
تبلیغات

بلومبرگ معتقد است که دلیل تأخیر ارائه نسخه جدید iOS مربوط به تغییرات اساسی نرم‌افزاری در این سیستم‌عامل است. انتظار می‌رود رابط کاربری iOS 7 دستخوش تغییرات پایه‌ای شود و اپل علاوه بر این‌ها نرم‌افزارهای Mail و Calendar را نیز مورد بررسی دقیق قرار داده تا آن‌ها را نیز بهبود بخشد. اما براساس این گزارش احتمالاً بروز رسانی این نرم افزار‌ها کمی دیرتر از عرضه نسخه iOS 7 انجام خواهد شد.

همچنین در این گزارش آمده که جانی آیو -مدیر بخش طراحی و توسعه رابط کاربری iOS- به‌دنبال یک طراحی مسطح و شبیه به ویندوز 8 در iOS 7 است. در رابط کاربری جدید اپل، کاربر به شکل متفاوتی با ابزار اپلی خود ارتباط برقرار خواهد کرد و دستورها حرکتی تازه‌ای به سیستم‌عامل اضافه خواهد شد. مهندسین اپل تلاش می‌کنند تا نحوه ارتباط مردم با کامپیوترهای را تغییر دهند.

در گزارش پیش آمده بود که با وجود اعمال تغییرات اساسی در رابط کاربری iOS 7، بازهم کار کردن با آن آسان باقی خواهد ماند و حتی افرادی که تجربه کار کردن با گجت‌های امروزی را ندارند، به سرعت کار کردن با نسخه جدید iOS 7 را یاد خواهند گرفت.

انتظار می‌رود، اپل در کنفرانس WWDC مخصوص توسعه‌دهندگان از نسخه جدید iOS و OS X پرده‌برداری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات