رقص با اتم‌ها، محققین IBM به کمک ذرات میکروسکوپی یک فیلم کوتاه ساختند

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
فیلم کوتاه محقق‌های آی‌بی‌ام با نام «یک پسر با اتم‌اش» را تماشا کنید.
تبلیغات

یک گروه از محققان شرکت IBM که در زمینه ذخیره سازی اتم‌ها بر روی حافظه و بررسی رفتار اتم‌های اطلاعات فعالیت می‌کنند، برای زنگ تفریج خود یک فیلم کوتاه خلق کرده‌اند که در تمام طول آن ذرات کوچک اتمی نقش ایفا می‌کنند. آنها نام فیلم کوتاه خود را «یک پسر با اتم‌اش» انتخاب نموده‌اند. جزئیات بیشتر به همراه ویدیو مربوط به آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید.

این فیلم کوتاه با چیدن اتم‌ها توسط میکروسکوپ اسکن تونلی و ذخیره وضعیت حرکت آنها بر روی تصویر، خلق شده است. جالب است بدانید که اتم‌ها در این تصاویر 100 میلیون برابر بزرگ‌تر از ابعاد واقعی‌شان به تصویر کشیده شده‌اند.

نتیجه نهایی از ترکیب 242 فریم به وجود آمده که رقص یک پسر و بازی او با اتم را نمایش می‌دهد. IBM این فیلم را برای ثبت رکورد گینس به عنوان کوتاه‌ترین فیلم دنیا ارسال نموده است. این میکروسکوپ در دمای منفی 267 درجه سانتی گراد کار می‌کند و از یک سوزن بسیار ریز یک نانومتری بهره می‌برد که اتم‌ها را یک به یک جذب و جابجا می‌کند.

IBM فیلم یک پسر با اتم‌اش را به همراه یک سری فیلم کوتاه دیگر که در آنها تکنولوژی‌های مرتبط با ساخت این فیلم شرح داده‌ شده‌اند در کانال یوتیوب خود قرار داده است. آنها در این سری از فیلم‌ها در رابطه با چگونگی مشاهده و کنترل اتم‌ها بحث می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات