با دانلود منیجر جدید فایرفاکس آشنا شوید

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت‌های جدید فایرفاکس ۲۰، بخش مدیریت دانلود آن می‌باشد. در این مطلب، نحوه کار با آن و بازگرداندن آن به شمایل پیشین را به شما آموزش خواهیم داد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موزیلا چند روز پیش نسخه جدیدی از مرورگر فایرفاکس را همراه با چند قابلیت جدید معرفی کرد. دانلود منیجر فایرفاکس ۲۰ نیز از لحاظ عملکرد مشابه نسخه پیشین خود می‌باشد. منتها تغییرات مفیدی نیز در آن اعمال شده است.

اولین تغییر، قرار‌گیری دکمه مخصوص آن در نوار ابزار، درست در کنار دکمه صفحه خانگی می‌باشد. این دکمه به شما امکان دسترسی سریع به ۳ مورد از آخرین فایل‌های دانلود شده و یا در حال دانلود شما را می‌دهد و شما را از باز شدن پنجره‌ای جدید بدین منظور بی‌نیاز می‌کند. همچنین این دکمه به شما زمان باقی‌مانده تا تکمیل دانلود‌های در دست انجام را نشان داده و به محض تکمیل شدن دانلودها مجدداً به شکل یک فلش رو به پایین در خواهد آمد.

برای نمایش لیست تمام فایل‌ها در پنجره ای مستقل، می‌توانید بر روی Show All Downloads کلیک کرده و یا از کلیدهای میانبر Ctrl+J در ویندوز و یا Command+J در میکینتاش استفاده کنید. در این پنجره شما علاوه بر مشاهده لیست تمام فایل‌های در حال دانلود و یا دانلود شده، می‌توانید تاریخچه وبگردی، بوکمارک‌ها و برچسب‌ها را نیز مدیریت کنید.

Download library 610x441

از جمله اموری که شما در پنجره مدیریت دانلود به آن دسترسی دارید می‌توان به توقف دانلودهای در حال انجام، باز کردن پوشه مقصد فایل‌ها، مراجعه به صفحه دانلود فایل، کپی لینک دانلود، حذف فایل‌ها و یا حذف تاریخچه دانلودها اشاره کرد.

اگر شما مایل به استفاده از دانلود منیجر جدید فایرفاکس نیستید، می‌توانید کماکان از نسخه قدیمی استفاده نمایید. برای این منظور آدرس about:config را در نوار ابزار خود وارد کرده و به دنبال گزینه browser.download.useToolkitUI بگردید. سپس مقدار آن را به true تغییر داده تا بتوانید مجدداً از نسخه قبلی دانلود منیجر فایرفاکس استفاده کنید.

Firefox old download manager

نظر شما در رابطه با بخش مدیریت دانلود جدید در فایرفاکس ۲۰ چیست؟ آیا شما از نسخه جدید استفاده خواهید کرد و یا کماکان از همان شکل و شمایل سابق؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات