نسل بعدی تراشه‌های اینتل (Haswell) به کمپانی‌های سازنده PC ارائه شد

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
Haswell نام نسل چهارم تراشه‌های اینتل است که در اولترابوک‌ها و انواع دستگاه‌های هیبریدی و لپ‌تاپ‌ها و دسکتاپ‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حالا منابع موثق خبر از آن می‌دهند که این تراشه‌ها برای تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی ارائه گردیده‌اند و تا پایان سه‌ماهه جاری رسما معرفی خواهند شد.
تبلیغات

یک منبع نزدیک به اینتل به CNET گفته که تراشه‌های Haswell این کمپانی برای سازندگان رایانه‌های شخصی ارائه گردیده است.

نسل چهارم هسته‌های پردازشی اینتل، Haswell، برای مشتریان این شرکت سخت‌افزاری ارائه گردیده و در اواخر سه‌ماهه جاری رسما معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود اینتل، هفته آینده در کنفرانس IDF پکن در این باره توضیحاتی را ارائه نماید. Haswell که انتظار می‌رود تا ماه ژوئن ارائه گردد، نسل بعدی پردازنده‌های اینتل است که در اولترابوک‌ها و دستگاه‌های هیبریدی متنوع و طراحی‌های مختلف لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. معماری جدید Haswell باعث می‌شود تا مصرف باتری به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند. در واقع تا کنون با تغییر نسل تراشه‌های اینتل تا این حد کاهش مصرف نداشته‌ایم.

از طرف دیگر نسل بعدی تراشه‌های اتم برای گوشی‌های هوشمند، به نام Merrifield نیز تا پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. همچنین نسل بعدی تراشه‌های اتم برای تبلت‌ها، به نام Bay Trail در همان زمان ارائه خواهد شد.

تراشه چهارهسته‌ای Bay Trail قدرتمندترین پردازنده اتم اینتل تا کنون خواهد بود و گفته می‌شود با ارائه آن قدرت پردازشی تبلت‌ها، نسبت به تبلت‌های کنونی مجهز به +CloverTrail دوبرابر خواهد شد. هر دو نسل پردازنده‌های Bay Trail و Merrifield مبتنی بر معماری اتم ساخته شده‌اند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا اینتل با ارائه Haswell می‌تواند به بازار اولترابوک‌ها رونق بیشتری ببخشد؟ آیا با ارائه Bay Trail و Merrifield به رقیبی جدی برای ARM در صنعت موبایل و تبلت تبدیل خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات