اینتل از نسل بعدی تاندربولت با توان عملیاتی 20 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از رزولوشن 4K پرده برداری کرد

سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
اینتل شب گذشته از نسل جدید اینترفیس تاندربولت با نرخ داده 20 گیگابیت در ثانیه در هر دو مسیر دریافت و ارسال اطلاعات پرده بردرای کرد. نسل قبلی تاندربولت 10 گیگابیت در ثانیه سرعت داشت. علاوه بر سرعت بالاتر، کابل‌های نسل جدید تاندربولت باریک‌تر از نسل قبل شده‌اند.
تبلیغات

اینتل صاحب امتیاز تاندربولت است و در حال حاضر نزدیک به 200 گواهی استفاده از آن را برای شرکت‌های مختلف صادر نموده است. برای مقایسه بهتر لازم است بدانید که حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در USB 3.0 برابر 5 گیگابیت در ثانیه و در eSata برابر 6 گیگابیت در ثانیه است. این درحالی است که نسل جدید تاندربولت اینتل قادر به ارائه سرعت 20 گیگابیت در ثانیه می‌باشد.

اینتل در خلال معرفی نسل جدید تاندربولت به هاست کنترلر جدید آن با نام رمز Redwood Ridge نیز اشاره کرد. این کنترلر قرار است با نسل چهارم پردازنده‌های اینتل یکپارچه شود و این بدین معناست که پردازنده‌های نسل جدید اینتل به صورت طبیعی از تاندربولت پشتیبانی می‌کنند.

نکته جالب توجه دیگر در مورد نسل جدید تاندربولت پشتیبانی آن از رزولوشن 4K و نمایشگرهای اولترا اچ‌دی است. همچنین می‌دانیم که نسل جدید تاندربولت از نسل قبلی نیز پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند ابزارهای سازگار با نسل قبلی را به درگاه نسل جدید متصل کند. انتظار می‌رود ابزارهای سازگار با نسل جدید تاندربولت در سال 2014 روانه بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات