چطور سیستم تنظیمات سریع اندروید ۴.۲ را به نسخه های دیگر اندروید اضافه کنیم

جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یکی از ویژگی‌های کاربردی اندروید ۴.۲.۲، منوی  Quick Settings آن است که به کاربران اجازه دسترسی آسان به بسیاری از تنظیمات دستگاه را می‌دهد. متأسفانه در حال حاضر تنها ۲ درصد گوشی های هوشمند اندرویدی از آخرین نسخه این سیستم عامل یعنی ۴.۲ (جیلی بین) استفاده می‌کنند و طبیعتا تعداد بسیار اندکی از کاربران به ویژگی‌های آن دسترسی دارند. پس با این شرایط AntTek Quick Settings راه حلی بسیار مناسب برای بخشی از این معضل ارائه کرده است.
تبلیغات

این برنامه رایگان برای هر دستگاه اندرویدی که از نسخه های بالاتر از ۲.۱ برخوردارند، قابل استفاده است. همچنین این برنامه علاوه بر گزینه های استاندارد Quick Settings، امکانات دیگری را نیز ارائه می کند.

AntTekSettings1

حتی کاربرانی که از آخرین و عالی ترین نسخه اندروید نیز استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از این برنامه و امکانات متنوع آن به سفارشی سازی بیشتر دستگاه خود بپردازند.

پس از نصب، برنامه با «پایین کشیدن سمت راست نوار اعلانیه‌ها» در دسترس خواهد بود. به صورت پیش‌فرض این برنامه با تنظیماتی از قبیل بلوتوث، GPS، Auto Rotate و میزانی روشنایی، پیکر بندی شده است و بدون هیچگونه گزینه های تعریف شده‌ای توسط کاربر، کار خواهد کرد. به نوعی این برنامه، کاربر را در اقدامی ناعادلانه، تنها رها کرده است.

برنامه را اجرا کرده و بر روی منو در گوشه راست و بالای صفحه ضربه بزنید تا تعدادی از گزینه‌ها برای شما به نمایش در بیاید. تغییر قالب سرتاسری برنامه بسیار ساده است. AntTek Quick Settings به طور پیش‌فرض ۴ قالب دارد. ولی شما به تعداد زیادی از گزینه ها برای پیکربندی آن‌ها دسترسی دارید. کاربر می‌تواند به سلیقه خود رنگ، فونت، آیکون‌ها، تصویر پس زمینه و بسیاری موراد دیگر را انتخاب نماید.

دومین گزینه قابل دسترسی در منوی تنظیمات، به شما اجازه تغییر اندازه و موقعیت پنل DropDown را به صورت سرتاسری خواهد داد. به عنوان مثال شاید شما ترجیح بدهید تا با استفاده از یک پنل کوچکتر در سمت راست، از جابه‌جایی های تصادفی بکاهید. به همین ترتیب شما می‌توانید با ضربه زدن بر روی گزینه change action size، عرض و طول آیکون‌های نمایش داده شده در پنل Dropdown را تغییر دهید.

Action Picker بخش واقعاً سرگرم کننده‌ای است که به شما اجازه سفارشی‌سازی‌های عمیقی را خواهد داد. شما می‌توانید برای اضافه و یا حذف آسان موارد، بر روی علامت + در منوی بازشونده ضربه بزنید. اینجا جایی است که شما می‌توانید قابلیت تنظیمات سریع را برای هر تعداد از موارد دلخواه نظیر برنامه‌ها، میانبرها، تماس مستقیم، ارسال پیام‌ها، و یا بوکمارک‌های وب اضافه و یا حذف کنید.

antek 610x361

به عنوان مثال شما می‌توانید میانبرهایی را برای فایل‌های گوگل درایو، عنوان یک Google Play Book، یک فایل نوشتاری و برچسب جیمیل تنظیم نمایید. این موارد به شما کمک می‌کند تا از صرف زمان برای باز کردن هر برنامه و جستجو برای فایل یا نوشته‌ای خاص بکاهید.

نسخه رایگان این برنامه به خوبی کار میکند. با این حال نسخه تجاری این برنامه (۱.۹۹ دلار) قابلیت‌های بیشتری را ارائه می نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات