موزیلا برای ساخت یک موتور مرورگر جدید به نام سروو با سامسونگ همکاری می‌کند

پنج‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
Servo نام موتور جدید مرورگر وب موزیلا است که حدودا یک سالی است بر روی آن کار می‌کند. حال سامسونگ نیز برای پیشبرد این موتور که برای دستگاه‌های موبایل قدرتمند آینده بهینه می‌شود، به موزیلا پیوسته است.
تبلیغات

سامسونگ و موزیلا اعلام نموده‌اند که برای خلق یک مرورگر وب جدید برای دستگاه‌های موبایل مبتنی بر ARM و اندروید همکاری خواهند کرد.

موتور مرورگر جدید Servo نام دارد. بنا به ادعای موزیلا، موتور جدید طوری طراحی خواهد شد که از دستگاه‌های چندهسته‌ای سریع آینده حداکثر استفاده را داشته باشد و برای این کار فرضیات قدیمی طراحی مرورگر را کنار خواهد گذاشت.

سروو به زبان برنامه‌نویسی ویژه موزیلا، یعنی Rust نوشته خواهد شد. این کمپانی کار مرورگر جدید را از سال گذشته آغاز نموده و چند ماهی است که سامسونگ در پیشبرد این پروژه به موزیلا پیوسته است.

هنوز مشخص نیست که آیا سروو جایگزین Gekko (موتوری که فایرفاکس را بر روی کامپیوترهای امروزی تغذیه می‌کند) خواهد شد یا خیر.

چیزی که مشخص است این است که موتور جدید برای رقابت با WebKit توسعه خواهد یافت. وب‌کیت در مرورگرهای سافاری اپل، کروم گوگل و اپرا در دسکتاپ‌ها، iOS، اندروید، بلک‌بری 10 و تایزن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات