بیل گیتس و پل آلن، از بنیانگذاران مایکروسافت، عکس سال 1981 خود را بازسازی کردند

پنج‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
پل آلن و بیل گیتس دو تن از بینیان گذاران غول نرم‌افزار دنیا، مایکروسافت، پس از گذشت حدودا 32 سال عکس معروفی که پس از فروش امتیاز MS-DOS گرفته بودند را بازسازی کرده‌اند. مشاهده این دو تصویر جدید و قدیم در کنار هم خالی از لطف نیست.
تبلیغات

این تصویر دو نفره‌ی نوستالوژیک بیل گیتس و پل آلن که در سال 1981 عکس‌برداری شده حرف و حدیث‌های بسیاری را در خود دارد، چه برای آن دو که تازه کسب و کار خود را شروع کرده بودند و چه برای ما که بهترین سال‌های عمر خود را در کنار این رایانه‌ها سپری کردیم. حالا گیتس و آلن پس از دعواهای چند سال گذشته، مشکلات را کنار گذاشته‌اند و عکس کلاسیک خود را بازسازی کرده‌اند.

بیل گیتس در آن زمان دانشجوی سال اول دانشگاه هاروارد بود، اون در آن زمان گفته بود که از ژوئن 1974 آماده کار در هر جایی و با حقوق پیشنهادی 15 هزار دلار است. در تابستان 1974 گیتس و آلن هر دو در Honeywell مشغول به کار بودند، درست پیش از زمانی که گیتس دانشگاه هاروارد را ترک کند که بدنبال آن شرکت مایکروسافت را راه اندازی کند. دو دهه بعد بیل گیتس به ثروتمندترین مرد دنیا بدل شد.

زمانی که در سال 2011 پل آلن در بخشی از کتاب زندگی‌نامه‌اش به سختی بیل گیتس را کوبید و او را متهم کرد که با تبانی با استیو بالمر، مدیرعامل جدید کمپانی، قصد دارند سهم او از شرکت را کم کنند و دیگر اتهاماتی به گیتس وارد کرد، میانه‌ی دو دوست، شریک و حتی همکلاسی سالهای دور قدری به تیرگی گرایید.

اما چاپ جدید همین کتاب با جلد شومیز همراه با یادداشت پایانی بود که در آن آلن از برطرف شدن اختلاف نظرها نوشته و اینکه آن دو دوباره به دنبال تعمیق دوستی خود هستند. حالا با بازسازی این عکس قدیمی بیل گیتس و پل آلن، بنیان‌گذاران مایکروسافت نشان داده‌اند که به راستی با هم آشتی کرده‌اند.

تصویر اصلی، این دو نابغه را در سال 1981 نشان می‌دهد که در کنار رایانه‌های رومیزی خود نشسته‌اند؛ زمانی که آنها تازه موفق شده بودند گواهی استفاده از سیستم عامل داس (MS-DOS) را به شرکت IBM بفروشند و به تدریج دنیای نرم‌افزار را در اختیار خود بگیرند.

عکس بازسازی شده بسیار شبیه عکس اصلی است و جالب اینکه اغلب رایانه‌های مربوطه در سر جای خود قرار گرفته‌اند. تازه، پل آلن همچنان لباس رسمی‌تری به تن دارد و قدری از موهای سرش کم شده و دیگر از آن ریش پر پشت خبری نیست. بیل گیتس هم مثل همیشه با موهای شلخته لبخند ملیحی به لب دارد!

BG-LycGCcA

اگر کنجکاو شده‌اید که آن‌ها چطور این همه رایانه‌ی قدیمی را برای بازسازی این عکس یافته‌اند باید خدمتتان عرض کنیم زمانی که بیل گیتس از موزه‌ی رایانه‌های قدیمی با نام «Living Computer Museum» - که پل آلن آن را از سال 2006 در شهر سیاتل برپا کرده - بازدید کرد، شرایطی دست داد تا آن دو، عکسی به یادگار بگیرند و تجدید خاطره‌ای برای همه باشد.

لازم به ذکر است که با تلاش مجدانه‌ی کارکنان این موزه، تمامی رایانه‌های موجود در عکس اصلی آماده شد و در سر جای خود قرار گرفت تا در جمع کوچکی از دوستان قدیمی آلن، این دو دوست قدیمی باهم آشتی جانانه‌ای کنند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات