نوکیا در حال سرمایه گذاری در یک استارتاپ ساخت دوربین‌های آرایه‌ای شبیه به لایترو است

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
دوربین لایترو را به خاطر دارید؟ دوربینی که این امکان را دراختیار کاربر قرار می‌دهد تا پس از انجام عکس‌برداری روی هر قسمت از تصویر که تمایل دارد تغییر فوکوس داشته باشد؟ بلومبرگ گزارش کرده که نوکیا قصد دارد در یک استارتاپ به نام Pelican Imaging سرمایه‌گذاری کند که در حال کار روی فناوری دوربین مشابه Lytro با تکنیک میدان نور است.
تبلیغات

آن طور که تولید کننده Lytro می‌گوید، یک دوربین میدان نوری است و روش کار آن از اساس با دوربین‌های معمولی متفاوت است. به جای آنکه بر طراحی سنتی سنسور که در همه دوربین‌های امروزی استفاده می‌شود تکیه کند، نور را از همه جهات دریافت کرده و جهاتی که نور در هنگام عکس گرفتن طی کرده را مسیریابی می‌کند. سپس با استفاده از نرم افزار تصویر را بازسازی می‌کند. این روش این امکان را به شما می‌دهد تا پس از گرفتن عکس از سوژه، بتوانید روی قسمت های مختلف تصویر فوکوس کنید. دانش پشت Lytro جدید است، فرم ظاهری آن نو است و مسلما تجربه‌ای هیجان‌انگیز را به همراه خواهد داشت.

این فناوری از الگوریتم بسیار پیچیده‌ای بهره می‌برد که پلیکان از جمله معدود شرکت‌هایی است که توانسته استاد این فناوری شود!

هنوز دقیقاً مشخص نیست که نوکیا چقدر در این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرده و نمی‌دانیم که برنامه فنلاندی‌ها برای آینده این شرکت چیست!

نوکیا از سال‌ها پیش در زمینه ارائه دوربین با کیفیت در تلفن‌ها فعالیت داشته‌ است و آخرین تلاش این شرکت ارائه دوربین بی‌همتای 41 مگاپیکسلی Pureview است که در تلفن 808 این شرکت جای گرفته است. بلومبرگ در گزارش خود اعلام کرده که سرمایه‌گذاری نوکیا در شرکت پلیکان در راستای متمایز کردن محصولات سری لومیا با رقبای اندرویدی و آیفون‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات