لباسی که می‌توان 100 روز بدون شستشو یا اتو کشی از آن استفاده کرد

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
یکی از دغدغه‌های مردان و زنان، شستشو لباس و پس از آن اتو کشی آنها است، کاری که برای هیچ‌کس خوشایند نیست ! حال محققان شرکت امریکایی Wool & Prince مدعی‌اند که موفق به تولید لباس مردانه‌ای شده‌اند که دیگر نیازی به شستشو و اتو کشی ندارد و زندگی را برای مردان تنبل، دوست‌داشتنی و راحت می‌کند!
تبلیغات

این محققان موفق به تولید الیافی شده‌اند که می‌توان لباس‌های ساخته شده از آن را بدون نیاز به شستشو یا اتو کشی برای مدت 100 روز متوالی استفاده کرد! جالب اینجاست که این لباس از پارچه‌ای ساخته شده‌ که در برابر بوی بد مقاوم بوده و حتی پس از یک روز پر تعرق نیز بوی تازگی از آن به مشام می‌رسد! از سوی دیگر با توجه به استفاده از الیاف ضد چروک و مقاوم، دیگر نیازی به اتو کشیدن لباس نخواهد بود!

این کمپانی با ارسال کارشناسان خود به اقصی نقاط جهان، تولیدات تازه‌ی خود را با موفقیت آزمایش کرده است. این لباس‌ها از الیاف پشمی ساخته شده که دارای مقاومتی 6 برابر الیاف نخی معمول است؛ و آزمون‌های آزمایشگاهی نشان داد که این فیبرهای پشمی می‌توانند در برابر کشش مقاومت کرده و پیش از بریده شدن تا بیش از 20 هزار بار کشیده شده و به حالت اولیه بازگردند. این در حالی است که این رقم برای الیاف نخ در حدود 3200 مرتبه است. همچنین این الیاف پشمی به دلیل وجود موج‌های طبیعی بر روی خود، به شدت در برابر چروکیدگی مقاوم هستند.

لباس بدون نیاز به اتو و شستشو

محققان این شرکت معتقدند که تعریق به خودی خود بوی بدی ندارد، اما می‌تواند بستر مناسبی برای تشکیل باکتری‌های بد بو باشد. با این وجود این پارچه‌ی جدید قادر به جذب حداکثری عرق بدن بوده و از ایجاد محیط مناسب رشد باکتری‌ها بر روی پوست جلوگیری می‌کند. جالب‌تر اینکه پس از جذب تعریق و بخار مایع آن از روی پارچه، هیچ دلیل دیگری برای بد بو شدن لباس وجود ندارد!

شرکت امریکایی Wool & Prince با تحقیقات شش ماهه موفق به تولید این محصول و برند تجاری جدید خود Cotton-Soft برای لباس‌های مردانه شده است. یکی از سخنگویان این شرکت می‌گوید،

ما با استفاده از ظریف‌ترین الیاف پشمی لباس‌هایی لوکس و در خور مردان تهیه می‌کنیم که دارای بالاترین کیفیت ممکن هستند. محصولات ما تجربه‌ی تازه و متفاوتی با آنچه که در گذشته داشته‌اید را به ارمغان می‌آورد.

البته این کمپانی اذعان می‌کند که انتظار ندارد هیچ کس این لباس را برای 100 روز متوالی بدون شستشو استفاده کند چرا که این پارچه نیز همانند سایر محصولات حداقل نیاز به شستشوی مقطعی دارد، با این وجود روند کار به دشواری سایر تولیدات معمول موجود در بازار نخواهد بود به گونه‌ای که افراد پرمشغله از شستشوی مرتب لباس خود رهایی خواهند یافت.

یکی از آزمایش کنندگان این لباس‌ها آرون فلک می‌گوید،

برای آنکه این لباس‌ها را به طور کامل آزمایش کنم، آن‌ها را مچاله و گلوله می‌کردم و در انتهای کوله پشتی‌ام قرار می‌دادم و در شهر می‌چرخیدم تا شاید بتوانم خللی به الیاف آن وارد کنم؛ اما هرگز موفق به این کار نشدم!

این البسه در وهله‌ی نخست برای سرمایه‌گذاران شرکت با هزینه‌ی 63 پوند (98 دلار) قابل تهیه است ولی هنوز قیمت خرده فروشی آن اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات