iOS 7 از طراحی کاملا مسطح و متفاوت بهره می‌برد

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
همه منتظر نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل هستند و انتظار دارند در این نسخه از iOS شاهد تغییرات جدی در رابط کاربری و اضافه شدن امکانات کاربردی باشند. حال اطلاعاتی بدست آمده که نشان می‌دهند جانی آیو یک طراحی کاملا مسطح و مشابه ویندوز 8 را برای iOS 7 پیشنهاد نموده که در آن تمام افکت‌های شیشه‌ای، براق و درخشان حذف شده‌اند.
تبلیغات

جانی آیو از ماه اکتبر مدیریت بخش طراحی رابط کاربری سیستم‌عامل اپل را برعهده گرفت.

هرچند ممکن است ظاهر رابط کاربری iOS 7 برای بسیاری از کاربران عجیب و شگفت انگیز باشد، اما کار کردن با رابط کاربری جدید همانند نسخه‌های قبلی ساده است. نیازی به آموزش برای کار کردن با رابط کاربری جدید نیست همانطور که نیازی به آموزش برای کار کردن با آیپاد با رنگ جدید نبود. اگرچه iOS 7 از نظر ظاهری کاملا تغییر کرده اما هسته نرم افزار و امکانات سیستم‌عامل تغییر نکرده‌اند و به عنوان مثال صفحه قفل یا صفحه اصلی هنوز وجود دارند.

سه نفر از مهندسانی که نزدیک به این سیستم‌عامل هستند اعلام نموده‌اند که نام رمز iOS 7 اینس‌براک (Innsbruck) است. آنها اذعان داشته‌اند که در نسخه جدید، تمام آیکون‌ها تغییر کرده‌اند، نوار ابزار و نوار تب‌ها نیز دستخوش تغییر اساسی شده‌اند.

9to5Mac گزارش کرده که مهندسین اپل در تلاش هستند تا تغییراتی در سیستم‌عامل اعمال کنند که کاربر با یک نگاه بتوانند اطلاعات بیشتری را در بخش‌های مختلف بدست آورد. تا به این ترتیب کاربران عادی و آنهایی که تجربه کار کردن با گجت‌ها را ندارند به سرعت و سهولت بتوانند از ابزارهای مبتنی بر iOS استفاده کنند. در ادامه این گزارش آمده که اپل در حال پیاده سازی ایده‌ای است که در آن یک پنل جدید با کشیدن انگشت بر روی صفحه از چپ به راست نمایان شود، چیزی شبیه به نوار اعلانیه‌ها که با کشیدن انگشت از بالا به پایین صفحه نمایش داده می‌شود. اپل قصد دارد امکانات مختلفی را در این پنل جدید اضافه نماید تا کار را برای کاربران ساده‌تر کند.

iOS 6 Screenshot

نظر شما در رابطه با این تغییرات چیست؟ آیا در iOS 7 شاهد تغییرات جدی خواهیم بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات