بینگ، اسکایپ و Xbox مشغول تغییر علامت تجاری خود هستند

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
در خلال آیین ویژه‌ای که به مناسبت روز طراحی در نروژ برگزار شد، مدیر اصلی استودیوی طراحی ویندوز فون، آلبرت شام و تاد سیمونز و ولف اولینز، مدیر خلاقیت، نشست و گفتگویی با موضوع «بازتخیل» برگزار کردند. این در حالی است که پس از تغییر لوگوی ویندوز، آفیس و دیگر برنامه‌های مایکروسافت در سال گذشته، به نظر می‌رسد این شرکت طرح‌های اضافی دیگری برای بینگ، اسکایپ، Yammer و Xbox دارد.
تبلیغات

تاد سیمونز یک فیلم ویدئویی کانسپت از وضعیت 2 سال گذشته‌ی مایکروسافت پیش از تغییر علامت تجاری و پس از آن ارائه کرد. بخشی از این ویدئو شامل لوگوی جدید بینگ بود که شباهت زیادی به یک هواپیمای کاغذی داشت. در وهلۀ نخست، به نظر می‌رسد که این فیلم ایده‌ای قدیمی دارد، چیزی شبیه به ایده‌هایی که مایکروسافت پیش‌تر آن را تجربه کرده است، اما در ادامه‌ی نمایشی که وی به راه انداخته بود طراحی لوگوی تازه‌ی سرویس جستجوی بینگ و برند آتی اسکایپ یا Yammer نیز موجود بود که جذاب و گیرا می‌نمود.

وی متذکر می‌شود که «دیگر برندها نیز سرنوشت مشابهی خواهند داشت» و ادامه می‌دهد، «بینگ، اسکایپ، Yammer، Xbox و سایر موارد همگی دست خوش تغییر خواهند شد.» هر دوی این لوگوها با رویکرد تازه‌ی مایکروسافت هماهنگی دارند و دارای ظاهری تخت و رنگارنگ هستند که هماهنگی خوبی با سایر محصولات آن دارد.

در طول نمایش، صحبت‌های بیشتری پیرامون هماهنگی طراحی، بازاریابی، محصولات و برندهای مایکروسافت صورت گرفته و آن‌ها همچنین به برخی از تأثیرات این برندهای تازه و ظاهر جدید برای شرکت مطبوعشان پرداختند. سیمونز همچنین ابراز داشت، «مثلا درباره‌ی نایک می‌دانیم هر زمانی که به هر شکل و صورتی که این برند را ببینیم به سرعت آن را به خاطر می‌آوریم. حتی آنقدر نایکی بودن تأثیر بالایی دارد که بدون لوگو نیز می‌توان به درک آن رسید.» این در حالی است که مایکروسافت می‌کوشد رویکردی واحد را در پیش بگیرد تا کلیه محصولات آن با یکدیگر هماهنگی مناسبی داشته باشند و در عین حال خصوصیات هر یک از برندها نیز مختص خود باشد.

به اعتقاد سیمونز اعمال تغییر در برند ویندوز یکی از کلیدهای اصلی روند «بازتخیل» مایکروسافت خواهد بود. وی در ادامه می‌افزاید، «ما همچنین معتقدیم که حتی اگر نتوانیم ویندوز را تغییر دهیم می‌توانیم یک مورد مجزا از آن را تغییر دهیم». مردم در پی «محرک‌های اصلی» برای تغییر هستند و مهاجرت به رویکردهای منطقی‌تر مفید است. این پروژه حتی یکی از نقاط خطرپذیری بزرگ مایکروسافت به شمار می‌رود. در حقیقت تغییر ظاهر و برند محصولاتی که میلیاردها نفر از آن استفاده می‌کنند به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست، اما مایکروسافت بر روی طراحی تازه‌ی خود متمرکز شده و امیدوار است مردم به درک معنای آن عادت کنند.

نمایشی که سیمونز و همکارانش ارائه کردند دارای ایده‌های جذاب و جالبی برای آینده‌ی مایکروسافت بود که می‌تواند وضعیت کلی این شرکت را با تغییر و دگرگونی شگرفی همراه نماید. اگر به این موضوع علاقمند هستید تماشای فیلم کامل 45 دقیقه‌ای ضمیمه را به شما توصیه می‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات