یادداشت برداری در کروم با استفاده از افزونه Google Keep

دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
مطالعه 1 دقیقه
Google Keep نام برنامه اندرویدی مفیدی است که گوگل برای یادداشت‌برداری فوری کاربران، منتشر کرده است. این برنامه برای دسترسی راحت‌تر، اطلاعات خود را با سرویس ابری گوگل همگام‌سازی می‌کند. البته نمی‌توان Google Keep را برنامه‌ای کامل و بی‌نقص برشمرد. اما در این مطلب ما شما را با افزونه‌ای غیر‌رسمی آشنا خواهیم کرد که در کنار استفاده از نسخه اندرویدی، دسترسی شما به یادداشت‌هایتان را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر با سرویس یادداشت برداری Google Keep آشنا نیستید به این مقاله مراجعه کنید. پس از دریافت و نصب افزونه Google Keep، عبارت Chrome://flags را در نوار آدرس وارد کرده و Enter را فشار دهید. سپس گزینه Enable Panels Mac, Windows, Linux, Chrome OS را فعال کنید. پس از آن، آیکونی را در گوشه پایین و سمت راست تصویر مشاهده خواهید کرد که با کلیک روی آن، پنجره‌ای شبیه پنجره ارسال ایمیل در Gmail باز خواهد شد. شما با استفاده از این پنجره (که می‌توانید سایز آن را در Setting تغییر دهید)، می‌توانید یک «یادداشت جدید» یا «یک کار در دست اقدام» را اضافه کرده یا مواردی که از قبل اضافه کرده‌اید را مشاهده یا حذف کنید.

کار با این افزونه بسیار ساده بوده و جای تعجب دارد که گوگل به صورت پیش‌فرض، ویژگی جالبی نظیر آن را به کار نگرفته است. به هر حال شما الان به گزینه‌ای برای یادداشت‌برداری دسترسی دارید که در انحصار یک تب خاص از مرورگر نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات