ویندوز فون جایگاه سوم خود در بازار امریکا را تثبیت کرده و رشدی سریع‌تر از اندروید را تجربه می‌کند

یک‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
خبر خوشی برای علاقه‌مندان به محصولات مایکروسافت به خصوص ویندوز فون داریم: سیستم عامل مخصوص گوشی‌های تلفن همراه مایکروسافت در حال کسب سهم بازار در مناطق مختلف دنیا است، البته باید موارد استثنایی چون ایتالیا را نیز در نظر گرفت. بنا به تازه‌ترین آمار و ارقام سه ماهه‌ی نخست سال 2013، ویندوز فون موفق شده در بازار ایالات متحده رشدی سریع‌تر از اندروید داشته باشد.
تبلیغات

بنا به تازه‌ترین گزارش Kantar Worldpanel، ویندوز فون موفق شده است 5.6 درصد از گوشی‌های هوشمند فروخته شده بین ژانویه تا مارس گذشته را از آن خود کند؛ این در حالی است که این گوشی در مدت مشابه سال قبل تنها 3.7 درصد از بازار را در اختیار داشته است. در حالی که اندروید با رشدی نسبی از 47.9 به 49.3 درصد از بازار تسلط دارد، سیستم‌عامل iOS اپل با افت یک درصد به 43.7 درصد راضی شده است. بنا به این گزارش، بازنده‌ی بزرگ میدان نیز بلک‌بری است که تنها 0.9 درصد از کلیه گوشی‌های هوشمند فروش رفته را به خود اختصاص داده و افتی 2 درصدی را تجربه می‌نماید.

پرواضح است که این موضوع خبری خوش برای مایکروسافت، سهامدارانش و البته علاقه‌مندان به این مجموعه‌ی بزرگ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است. از این گذشته شریک مالی آن‌ها شرکت نوکیا نیز از این خبر بسیار خوشحال است. بنا به این اخبار، شرکت فنلاندی بیشترین سود را از حضور بیش از پیش ویندوز فون در بازار کسب می‌کند. و با مقایسه آمار و ارقام فعلی با اطلاعات سه ماهه نخست سال 2012، تولیدات شرکت نوکیا با رشد 3 درصدی، هم کنون 4 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارند. این شرکت فنلاندی که پیش‌تر حضوری سختی را در بازار امریکای شمالی از سر گذرانده، به روزهای روشن پیش روی چشم دوخته است.

اما سوالی که ممکن است به ذهن مخاطبان هوشمند زومیت برسد اینکه این خریداران جدید و علاقه‌مند به ویندوز فون چه کسانی هستند؟ آمار و ارقام نشان می‌دهد بیش از نیمی از این افراد، یعنی دقیقاً 52 درصد از این جامعه آماری، مربوط به افرادی است که برای نخستین بار گوشی هوشمند تهیه می‌کنند. و به نظر می‌رسد ظاهر گرافیکی ویندوز فون با آن کاشی‌های بزرگ و تمرکز ویژه‌ای که بر تایپوگرافی دارد برای این دسته از افراد جذاب‌تر از iOS بوده است. نباید از یاد ببریم که بیش از نیمی از بازار تلفن‌های هوشمند امریکا به محصولات خاص تعلق دارد و این بدان معنی است که پتانسیل بسیار بالایی برای مایکروسافت و نوکیا برای تسخیر بازار و نیل به جایگاه مورد نظرشان وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات