کوالکام تولید انبوه پردازنده Snapdragon 800 را از ماه آینده آغاز می‌کند

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر پردازنده Snapdragon 600 یکی از بهترین سیستم-روی-یک-چیپ‌های بازار است که بر روی بسیاری از پرچمداران اندرویدی از جمله Optimus G Pro, Galaxy S4 و HTC One بکار گرفته شده است. اما کوالکام برای امسال یک پردازنده بسیار قوی را با نام Snapdragon 800 در نظر گرفته است که براساس اعلام رسمی این شرکت تولید انبوه آن از ماه آینده آغاز خواهد شد.
تبلیغات

بدون شک Snapdragon 600 برای انجام کلیه امور مورد نظر کاربران، حداقل با شرایط و اپلیکیشن‌های فعلی کافی است. اما این موضوع باعث نمی‌شود تا کوالکام تولید انبوه نسل بعدی پردازنده‌های خود را در ماه می آغاز نکند. Snapdragon 800 از معماری هسته‌های جدید Krait 400 این شرکت بهره می‌برد و فرکانس پردازشی آن نیز تا 2.3 گیگاهرتز قابل افزایش است. در معماری جدید کوالکام تعامل هسته‌ها با یکدیگر بهینه‌تر شده تا بازده و قدرت پردازنده به شدت افزایش یابد. کوالکام برای بخش پردازش گرافیکی، Adreno 330 را انتخاب کرده که از ویدیو با رزولوشن 4K پشتیبانی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. این سیستم-روی-یک-چیپ بصورت طبیعی از USB 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

کوالکام نامی از شرکای سخت افزاری که قرار است از این پردازنده در محصولات خود استفاده کنند به زبان نیاورده؛ اما انتظار می‌رود بسیاری از پرچمداران سال آینده و آنهایی که برای اواخر امسال آماده خواهند شد، از این سیستم-روی-یک-چیپ قدرتمند بهره ببرند. انتظار می‌رود در نمایشگاه IFA نیز اطلاعات بیشتری در رابطه با این پردازنده و ابزارهای مجهز به آن بدست آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات