دیسپلی‌میت: صفحه نمایش گلکسی اس 4 فوق‌العاده بهتر از اس 3 است

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
تمام کارشناسانی که شانس بررسی نسل چهارم گلکسی اس سامسونگ را داشته‌اند به تعریف و تمجید از صفحه‌نمایش AMOLED تمام‌HD آن پرداختند و حالا در آخرین اظهار نظر که توسط کارشناس برجسته نمایشگر، Display Mate منتشر شده، او بهبودهای انجام شده در این صفحه‌نمایش را فوق‌العاده مفید و اساسی دانسته‌اند. در ادامه شرح بررسی این صفحه‌نمایش و مقایسه آن با آیفون 5 و گلکسی اس 3 را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

کارشناس DisplayMate در مقایسه کامل و تخصصی که از صفحه‌نمایش تلفن‌های گلکسی اس 4، گلکسی اس 3 و آیفون 5 انجام داده‌، صفحه‌نمایش نسل چهارم گلکسی اس 4 را یک ارتقاء تدریجی ندانسته‌ و از آن به‌عنوان یک بهبود و ارتقاء اساسی نسبت به گلکسی اس 3 یاد کرده است. او معتقد است که صفحه‌نمایش اس 4 به تنهایی می‌تواند دلیل بسیار خوبی برای مهاجرت از S3 به S4 باشد.

دیسپلی‌میت معتقد است که در حال حاضر آیفون 5 تنها تلفنی است که قادر به رقابت با صفحه‌نمایش گلکسی اس 4 است. پیش از این کارشناسان دیسپلی میت صفحه‌نمایش آیفون 5 را به مراتب بهتر از گلکسی اس 3 ارزیابی کرده بودند. این وب سایت همچنین اعلام کرده که سامسونگ با معرفی این صفحه‌نمایش نشان داده که پیشرفت بسیار زیادی در فناوری OLED ایجاد کرده و بهبودهای اساسی را در این نوع از نمایشگرها موجب شده است. او صفحه‌های نمایشگر OLED را حالا یک رقیب قدرتمند برایLCDها می‌داند و اعتقاد دارد که نبرد تازه‌ای بین صفحه‌های نمایش LCD و OLED در نسل آینده تلفن‌های هوشمند شکل خواهد گرفت.

شرح کامل گزارش DisplayMate از مقایسه صفحه‌نمایش آیفون 5، گلکسی اس 4 و گلکسی اس 3 را در این آدرس مشاهده کنید. ما خلاصه این گزارش را در ادامه برایتان ذکر کرده‌ایم. در نظر داشته باشید که همواره آیفون 5 به‌عنوان یکی از بهترین صفحه‌های نمایش LCD به شمار می‌رود و این مقایسه را می‌توان به‌عنوان مقایسه LCD و OLED نیز در نظر گرفت:

  • از نظر زاویه دید، گلکسی اس 4 به مراتب بهتر از آیفون 5 و گلکسی اس 3 است و در زوایای مختلف افت بسیار کمتری در شدت روشنایی و کنتراست تصویر در صفحه‌نمایش OLED آن ایجاد می‌شود.
  • از نظر مصرف انرژی، زمانی که شدت روشنایی صفحه‌نمایش روی 50 درصد تنظیم شده باشد به ترتیب گلکسی اس 3، گلکسی اس 4 کم‌مصرف‌تر از آیفون 5 هستند اما زمانی که شدت روشنایی روی 100 درصد تنظیم شود آیفون مصرف بهینه‌تری دارد.
  • گلکسی اس 4 رنگ سفید را در شرایط مختلف بهتر از دو تلفن دیگر نمایش می‌دهد، موردی که پیش از یکی از ضعف‌های OLED نسبت به LCD به شمار می‌رفت.
  • با وجود پیشرفت بسیار زیاد صفحه‌نمایش S4 نسبت به S3 در نمایش دقیق رنگ‌ها اما هنوز هم صفحه‌نمایش آیفون 5 رنگ‌ها را دقیق‌تر از S4 نمایش می‌دهد که خود موجب نمایش طبیعی‌تر تصاویر می‌شود.
  • از نظر میانگین شدت روشنایی صفحه، هنوز آیفون 5 با شدت روشنایی 556cd/m2 بهتر از روشنایی 313cd/m2 گلکسی اس 4 و 251cd/m2 گلکسی اس 3 است. اما از نظر عمق رنگ مشکی و متقابلا کنتراست تصویر گلکسی اس 4 و گلکسی اس 3 بهتر از آیفون 5 عمل می‌کنند.
  • از نظر انعکانس نور هر دو تلفن تقریباً در یک حد هستند اما اس 4 کمی بهتر از آیفون 5 عمل کرده و نور کمتری را منعکس می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات