Dell اتصال بی‌سیم 4G LTE را برای تبلت‌های ویندوزی به ارمغان می‌آورد

شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Dell تصمیم دارد امکانی کم‌یاب را برای تبلت‌های ویندوز هشتی (Windows RT) خود ارائه نماید؛ اتصال 4G، امکانی است که مدت‌هاست کاربران آیپد برای اتصال بسیار سریع به اینترنت از طریق اپراتورهای نسل چهارم از آن استفاده می‌نمایند، اما تبلت‌های ویندوزی فاقد آن بوده‌اند.
تبلیغات

Dell در حال حاضر ویژگی اتصال به شبکه 4G LTE را برای تبلت XPS 10 ارائه نموده است. ویژگی که در بیشتر تبلت‌های دارای ویندوز ۸، وجود ندارد.

این کمپانی در بیانیه ای که پنج‌شنبه گذشته منتشر نمود، گفته است:

امروز ما نسخه‌ای از اتصال به اینترنت پر سرعت 4G LTE در بستر اپراتور AT&T را برای مشتریان آمریکایی Dell.com معرفی نمودیم. ارمغان این قابلیت حرفه‌ای، سریع و مطمئن، اتصال تبلت به اینترنت با سرعتی بسیار بالا و در همه جا، خواهد بود.

XPS 10 تبلت خاصی است که در فروشگاه‌های منتخب Dell عرضه می‌شود. این تبلت از معدود تبلت‌هایی است که از ویندوز ۸ نسخه RT استفاده می‌کند. حتی می‌توان این تبلت را خیلی خاص‌تر هم به حساب آورد؛ چرا که Dell تصمیم گرفته در آن به جای استفاده از چیپ  تگرا 4 انویدیا (چیزی که مایکروسافت در تبلت سرفیس پرو استفاده کرد)، تراشه کوآلکام را بکار گیرد.

با این حال در این مورد خاص، این تصمیم یک مزیت به حساب می‌آید؛ چرا که کوآلکام مودم LTE را با خود سیستم-روی-یک-چیپ یکپارچه کرده و این موضوع باعث می‌شود تا انرژی در حالت اتصال به شبکه LTE به شکل بهینه تری مصرف شود و طول عمر باتری افزایش یابد. دل در تبلت XPS 10 از یک پردازنده اسنپ‌دراگون S4 با فرکانس پردازشی ۱.۵ گیگاهرتز استفاده کرده است.

با همه این تفاسیر، این تبلت خیلی هم ارزان نیست. اضافه نمودن قابلیت پشتیبانی از LTE موجب اضافه شدن ۱۰۰ دلار به قیمت نهایی این تبلت ۷۴۹ دلاری شده است. تبلتی که به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ارائه می‌شود. بد نیست بدانید که آیپد ۴ نیز با ۶۴ گیگابایت حافظه و پشتیبانی از LTE با قیمتی معادل ۸۲۹ دلار از سوی اپل ارائه می‌شود.

انتظار می‌رود این تکنولوژی در آینده به امکانات پیش‌فرض تبلت‌های دیگری نیز افزوده شود. هر چند افزودن این ویژگی‌ها، متأسفانه در حال حاضر تأثیر خاصی در نوع استفاده کاربران ایرانی از این تبلت‌ها نخواهد داشت (لااقل تا چند سال آینده و ورود نسل چهارم اپراتور‌های تلفن همراه).

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات