گزارش مالی سامسونگ در سه ماهه اول 2013: درآمد 47.6 میلیارد دلار، سود 7.9 میلیارد دلار، رشد فوق‌العاده در فروش تلفن‌های هوشمند

جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری توانسته 8.78 تریلیون ین معادل 7.9 میلیارد دلار سود بدست آورد. سود این کمپانی کره‌ای نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته رشد 50 درصدی را تجربه کرده است. سامسونگ در فصل اول 2013 نزدیک به 47.6 میلیارد دلار درآمد داشته است.
تبلیغات

سامسونگ در سه ماهه اول 2013 توانسته 7.9 میلیارد دلار سود ناخالص بدست آورد و سود خالص این کمپانی کره‌ای نیز در این فصل 6.45 میلیارد دلار اعلام شده است. سامسونگ دلیل موفقیت و رشد سود خالص این شرکت را در پایین آمدن هزینه‌های تولید و تقاضا بسیار قوی برای تلفن‌های هوشمند این شرکت بازگو نموده است. بخش IT و موبایل این کمپانی درآمد بسیار بالای 32.82 میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

این بدین معناست که 68 درصد از کل درآمد سامسونگ در سه ماهه اول سال توسط بخش موبایل و آی‌تی این شرکت حاصل شده است.

درآمد سامسونگ نسبت به فصل قبل از آن (سه ماهه آخر سال 2012) نزدیک به 6 درصد کاهش یافته و دلیل آن نیز وضعیت اقتصادی مردم مناطق مختلف جهان و رکود بازار تلویزیون و لوازم خانگی بیان شده است.

معاون ارشد مدیرعامل و رئیس روابط سرمایه گذاری سامسونگ، روبرت یی گفت:

ما احتمالا رقابت سنگین‌تری را در تجارت موبایل تجربه خواهیم کرد و دلیل آن هم عرضه تلفن‌های میان-رده به بازار است. البته ما بازار تلویزیون خود را نیز در بازارهای توسعه یافته گسترش خواهیم داد.

سامسونگ انتظار دارد که در فصل جاری یعنی سه ماهه دوم سال 2013 بازار تلویزیون به دلیل عرضه محصولات 4K و OLED روند رو به رشد خود را آغاز کند. از طرفی پیش بینی می‌شود که تلفن گلکسی اس 4 این شرکت درآمد و سود فوق‌العاده‌ای را برای کره‌ای‌ها به ارمغان آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با گزارش مالی سامسونگ این فایل PDF را دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات