اپل 500 میلیون دلار دیگر در بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده تا تغییرات اساسی در محصولات ایجاد شود

پنج‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که منتقدین، کارشناسان و حتی کاربران وفادار اپل، به این شرکت خرده می‌گیرند که چرا تغییری محسوس در محصولات خود ایجاد نمی‌کند. رابط کاربری سیستم‌عامل iOS طی سال‌های اخیر تغییر چندانی نکرده و آیفون نیز از نظر طراحی ظاهر تنها کمی باریک‌تر و درازتر شده است. اما گزارش شده که اپل طی 6 ماه گذشته، مبلغ 500 میلیون دلار را به بخش تحقیق و توسعه (R&D) خود تزریق کرده است. حال این پرسش در ذهن ما شکل گرفته که آیا باید منتظر تغییرات بزرگ باشیم؟
تبلیغات

اپل در سه ماهه دوم، بودجه بخش R&D خود را 33 درصد نسبت به سه ماهه اول امسال افزایش داده تا هزینه این بخش به مبلغ قابل توجه 4 میلیارد دلار برای سال 2013 برسد. اپل در 6 ماه اول سال مالی 2013 نزدیک به 2.13 میلیارد دلار خرج تحقیق و توسعه نموده است.

برای مقایسه بهتر جالب است بدانید که این کمپانی در سال گذشته و در همین فاصله زمانی 1.6 میلیارد دلار را خرج R&D نموده بود. اپل اعلام کرده که بودجه اضافی در این بخش برای این موضوع صرف شده است:

این بودجه مستقیما در راستای سرعت بخشیدن به توسعه محصولات جدید و بهبودبخشیدن محصولاتی که به هسته تجارت اپل مربوط هستند، صرف شده است. اپل در آینده باز هم مبلغ بیشتری را در بخش R&D هزینه خواهد کرد تا بتواند در رقابت جایگاه خود را حفظ کند.

اپل با این خبر تا حد زیادی وجود محصولاتی مثل ساعت هوشمند iWatch که شایعات بسیاری پیرامون آن به گوش می‌رسد را تایید کرده است. همچنین انتظار می‌رود امسال احتمالا شاهد تغییرات جدی‌تری در ظاهر آیپد و آیفون که جزو محصولات استراتژیک اپل هستند، باشیم و شاید در iOS 7 رابط کاربری اپل دستخوش تغییرات مثبت و محسوسی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات