گزارش مالی ال جی در سه ماهه اول 2013: رکورد شکنی در فروش تلفن هوشمند، 322 میلیون دلار سود، 13.01 میلیارد دلار درآمد

چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به دلیل کاهش تقاضا در بازار تلویزیون، سود ال‌جی سال به سال روند نزولی را تجربه می‌کند. اما به نظر می‌رسد بخش تلفن این کمپانی قرار است جای تلویزیون را پر کند. ال‌جی در گزارش مالی مربوط به سه ماهه اول سال 2013 اعلام کرد که توانسته با فروش 10.3 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در فصل اول امسال، رکورد تازه‌ای را ثبت کند. شواهد نشان می‌دهند که این کمپانی توانسته مسیر درستی را در پیش گرفته و نظر کاربران مشکل پسند تلفن‌های هوشمند را به خود جلب کند.
تبلیغات

ال جی در سه ماهه اول 2013 نزدیک به 322.88 میلیون دلار سود را از 13.01 میلیارد دلار درآمد بدست آورده است. بخش سرگرمی‌های خانگی ال جی شامل تلویزیون‌های LCD و پلاسما به دلیل کاهش تقاضا، درآمد 4.77 میلیارد دلاری را برای این کمپانی به ارمغان آورده که از این مبلغ تنها 27.68 میلیون دلار سود عاید ال جی شده است.

درآمد بخش موبایل ال جی به لطف فروش 10.3 میلیون دستگاه تلفن هوشمند به 2.96 میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته رشد 28.5 درصدی را تجربه کرده است. سود ال جی از بخش موبایل نیز 122.69 میلیون دلار اعلام شده است.

اما این کمپانی از فروش تلفن‌های سری اپتیمس، ابزار خوشحالی نموده و استقبال از دو تلفن Optimus G و Nexus 4 را بسیار خوب ارزیابی کرده است. کره‌ای‌ها انتظار دارند از تلفن Optimus G Pro این شرکت نیز استقبال خوبی صورت پذیرد تا در سه ماهه دوم امسال فروش بخش تلفن به رشد خود ادامه دهد.

هر چند انتظار نمی‌رود که بازار تلویزیون دستخوش تغییرات جدی شود و درآمد ال جی از این بخش از بازار افزایش یابد اما با وجود معرفی تلویزیون‌های OLED و 4K ممکن است کاربران نسبت به خرید تلویزیون جدید اقدام نموده و به این بخش از بازار رونق بخشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات