هزینه کنترل کیفیت اپل، حداقل یک میلیارد دلار تنها برای آیفون‌های معیوب در سال 2013

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های غیر رسمی، اپل نزدیک به 5 میلیون دستگاه آیفون معیوب را به فاکس‌کان عودت داده است. هنوز مشکل اصلی این تلفن‌ها اعلام نشده، اما هزینه احتمالی تولید هر آیفون 200 دلار تخمین زده شده و براساس این گزارش فاکس‌کان باید حداقل یک میلیارد دلار هزینه کند تا تلفن‌های جایگزین را تولید کند.
تبلیغات

روند ساخت و تولید آیفون پیچیده است، این جمله‌‌ای است که بارها از زبان فاکس‌کان شنیده‌ایم. حال به نظر می‌رسد که سخت‌گیری اپل برای بررسی کیفیت آیفون برای این کارخانه چینی مشکل ساز شده است. براساس گزارش The Register:

اپل تعداد قابل ملاحظه‌ای آیفون را به فاکس‌کان عودت داده چون آن‌ها را مناسب فروش به مشتری ندانسته است. هنوز جزئیات مربوط به آیفون‌های مشکل دار اعلام نشده است. منبع این خبر که از داخل فاکس‌کان این اطلاعات را دراختیار رسانه چینی China Business قرار داده، اعلام کرده که اپل حداقل 5 میلیون و شاید تا 8 میلیون دستگاه آیفون را مرجوع کرده است.

اگر این خبر صحت داشته باشد برای هر دو کمپانی اپل و فاکس‌کان، شرایط نامناسبی اتفاق افتاده است. چون هزینه تولید هر آیفون رقمی در حدود 200 دلار پیش‌بینی می‌شود که بدین‌ترتیب فاکس‌کان چیزی در حدود 1 میلیارد دلار ضرر کرده است و از طرفی اپل نیز با کمبود موجودی آیفون رو‌به‌رو می‌شود.

فاکس‌کان از همان ابتدای تولید آیفون 5 با مشکلاتی نظیر کیفیت خط و خش روی بدنه آیفون مخصوصا مدل مشکی رو‌به‌رو بود. دلیل مشکلات مربوط به آیفون 5 به مراحل سخت تولید آن مرتبط است که براساس گزارش‌های مختلف فاکس‌کان قادر به مدیریت درست این روند پیچیده نیست. اخیراً گزارش‌های منتشر شده بود که اپل حساسیت‌های کیفی خود را بالا برده و حتی کارخانه فاکس‌کان برای مدت کوتاهی تعطیل شده بود تا مشکلات مربوط به تولید حل شود.

هر چند این موضوع برای اپل و فاکس‌کان خوشایند نیست، اما برای مصرف‌کننده نهایی حائز اهمیت است چون اپل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا محصول نهایی، با کیفیت مطلوبی به دست مشتری برسد.

حال ممکن است همین شرایط باعث شوند تا آیفون 5s نیز با تأخیر وارد بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات