بخش اعلانات ابزار اندرویدی خود را متحول کنید

دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۱
مطالعه 3 دقیقه
بخش اعلانیه‌های سیستم‌عامل اندروید از طریق این ابزارها کاربردی‌تر و زیباتر می‌شود.
تبلیغات

بخش اعلانات (notification) اندروید تنها مختص اطلاع از نامه‌های پست الکترونیکی، پیامک یا سایر اطلاعات اولیه نیست. می‌توانید از این بخش برای اجرای برنامه‌های خاص، تغییر تنظیمات سیستم عامل و بسیاری از امور مشابه استفاده کنید. در این مقاله کوشیده‌ایم برخی از بهترین برنامه‌های کاربردی را برای متحول کردن این قسمت از اندرویدتان معرفی نماییم و آن را به ابزاری کاربردی بدل کنیم.

البته پیش از اقدام باید توجه داشته باشید که تمامی این برنامه‌ها در بستر اندروید آب‌نبات پاستیلی 4.1 قادر اجرا هستند. برای باز کردن بخش اعلانات در اندروید 4.1 می‌توانید با دو انگشت از بالای صفحه به سمت پایین کشیده و آن را باز کنید و در اندروید 4.2 نیز می‌توانید این کار را تنها با کشیدن یک انگشت بر روی صفحه انجام دهید و برای جمع کردن این بخش به سمت بالا کافی است دوباره همین حرکت را تکرار کنید.

Quickly

برنامه‌ی Quickly یکی از برنامه‌های بسیار ساده و کاربردی در این زمینه است که می‌توان به کمک آن میانبر برنامه‌های گوناگون را در بخش اعلانات اندروید قرار داده و از آنجا آن‌ها را اجرا کرد. با اجرای برنامه‌ی Quickly می‌توانید یک تا سه خط میانبر برنامه را استفاده کنید. برای انجام تغییرات بیشتر حتی می‌توانید ظاهر گرافیکی آیکون‌ها را نیز تعیین کرده یا تغییر دهید. و یا می‌توانید میانبر ویژه‌ای برای تماس تلفنی یا پیامکی با برخی از افراد موجود در فهرست مخاطبین خود تعریف نمایید. در بخش تنظیمات، حتی می‌توانید اولویت اعلانات را نیز تعیین کرده و برای مواردی که مایلید در محل بالاتری قرار گیرند اولویت بیشتری را در نظر بگیرید، یا برای پایین فهرست اولویت کمتری را تعریف کنید.

این برنامه را به قیمت 99 سنت از گوگل پلی خریداری نمایید.

Notification Weather

قالب تک خطی این برنامه می‌تواند وضعیت آب و هوایی منطقه‌ی محلی شما را نشان دهد، که شامل دمای هوا و شرایط کلی آن (یعنی آفتابی، نیمه ابری، بارش و... است). برای کسب سایر اطلاعات اضافی می‌توانید بخش اعلانات را باز کرده و به دمای بیشینه و کمینه‌ی روز جاری و پیش‌بینی 4 روز آتی را نیز در دسترسی داشته باشید. نسخه‌ی حرفه‌ای این برنامه شامل قابلیت‌ به‌روزرسانی اطلاعات و پنهان‌سازی آیکون برنامه نیز هست.

برنامه Status Agenda در دو نسخه رایگان و 1.02 دلاری در گوگل ‌پلی قابل تهیه است.

Notable

برنامه Notable یک برنامه یادآوری است که در بخش اعلانات اندروید جای می‌گیرد و تمامی برنامه‌ها و موارد تعریف شده‌ی کاربر را در خود جای می‌دهد. جالب اینکه هر یک از این موارد به صورت مجزا در بخش اعلانات جای خواهند گرفت و می‌توانید رنگ‌بندی آن‌ها را با توجه به نیاز، اولویت یا سلیقه‌ی خود تعریف کنید یا محل قرارگیری بالا / پایینی هر مورد را با توجه به اهمیت آن تغییر دهید. استفاده از این برنامه بسیار ساده است هر چند با افزودن موارد یادآوری متعدد ممکن است کمی سردرگم شوید.

برنامه Notable را می‌توانید به طور رایگان از گوگل پلی دریافت کنید.

Informer

برنامه Informer حاوی اطلاعات سیستمی است که شامل میزان شارژ موجود در باتری، دمای باتری، میزان حافظه‌ی رم موجود، گنجایش خالی و حتی ولتاژ فعلی ابزار اندرویدی شماست. برخی از این اطلاعات ممکن است آن قدرها که باید برای کاربرانی که ابزارهای خود را اورکلاک می‌کنند کارآمد نباشد، اما به هر حال استفاده از آن کاربردی است. می‌توانید قابلیت‌های اولیه‌ای چون وای-فای، بلوتوث یا اجرای برنامه‌ای خاص را نیز در آن فعال نمایید.

برنامه Informer را می‌توانید به رایگان از گوگل پلی دریافت کنید.

Notif Pro

برنامه Notif Pro به کاربر اجازه می‌دهد تا یادآوری‌های شخصی سازی شده‌ای را ایجاد کرده و در بخش اعلانات قرار دهد. البته برخلاف برنامه‌ی Notable این برنامه دارای گزینه‌های شخصی سازی متعددی است و می‌توانید اولویت، نشانه، عنوان، متن یا حتی عکس یا فهرست (لیست) خاصی را در آن بگنجانید. هر چند برنامه Notif Pro را نمی‌توان جایگزینی مناسب برای برنامه‌های یادآوری (TO DO) دانست، اما اگر به دنبال یادآوری سریع هستید برنامه Notif Pro انتخاب خوبی است!

برنامه Notif Pro را می‌توانید با 99 سنت از گوگل پلی خریداری نمایید. البته نسخه رایگان آن نیز وجود دارد که فاقد برخی از قابلیت‌های کلیدی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات