با Kiosk Mode قابلیت تازه ویندوز 8.1 آشنا شوید

یک‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
یک نسخه تازه از ویندوز 8.1 در سایت‌های اشتراک گذاری فایل قرار گرفته که در آن قابلیت جدیدی به نام Kiosk Mode اضافه شده است. در Build 9374 ویندوز 8.1 که اخیرا به بیرون درز کرده، تغییرات اساسی ایجاد نشده اما حالتی به نام Kiosk در بخش تنظیمات سیستم‌عامل اضافه شده است که از طریق آن می‌توان ابزار را مجبور کرد که تنها یک اپلیکیشن را اجرا کند. این قابلیت ابزارهای ویندوزی را برای استفاده‌های تجاری و مکان‌های عمومی آماده می‌کند.
تبلیغات

قابلیت Kiosk Mode حالتی است که برای کیوسک‌های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت وقتی این قابلیت را فعال کنید تنها یک نرم‌افزار انتخاب شده توسط کاربر اجرا می‌شود. مثلا اگر قصد استفاده از یک کامپیوتر ویندوز 8 به عنوان راهنما در مترو را داشته باشیم با فعال کردن Kiosk Mode می‌توانیم سیستم را محدود به اجرای اپلیکیش راهنما کنیم تا بخش های دیگر سیستم‌عامل در دسترس عموم قرار نگیرد.

شرکت‌ها یا سازمان ها نیز می‌توانید از این قابلیت برای محدود کردن سیستم پرسنل خود بهره ببرند.

علاوه بر این شایعه شده بود که مایکروسافت قصد دارد تا امکان بوت مستقیم به محیط دسکتاپ را در نسخه جدید ویندوز فراهم کند اما در این نسخه از ویندوز 8.1 این قابلیت هنوز اضافه نشده است. انتظار می‌رود همزمان با عرضه ویندوز 8.1 از تبلت 7 یا 8 اینچی سازگار با ویندوز رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات