جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته ۶

سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
مطالعه 5 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی این هفت روز گذشته را برایتان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از حراج بزرگ‌ترین تخم پرنده دنیا تا خاموشی نمادهای مهم جهانی و مسافرت ببر سیبری را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

بزرگ‌ترین تخم پرنده دنیا

بزرگ ترین تخم مرغ دنیا

تخم فسیل‌شده‌ی پرنده‌ی منقرض شده‌ای به نام «فیل پرنده» قرار است تا ماده دیگر در حراج کریستی عرضه شود. کارشناسان تخمین می‌زنند این تخم نادر بتواند تا 45 هزار دلار به فروش برسد. گفتنی است این تخم 30 سانتی‌متر ارتفاع و 21 سانتی‌متر عرض دارد و اندازه آن معادل 120 تخم‌مرغ معمولی است. گفتنی است، این تخم در اواخر قرن 19 میلادی توسط باستان‌شناسان در جزایر ماداگاسکار کشف شده و ظاهر آن کاملاً سالم باقی مانده است. جالب اینکه تخم این پرنده حتی از تخم دایناسورها نیز بزرگ‌تر بوده و بزرگ‌ترین تخمی است که تاکنون از یک حیوان مشاهده شده است.

حمله هوایی

حمله هوایی

یک عقاب افریقایی در حال ماهیگیری در دریاچه‌ی بارینگو در کشور کنیا است. به حق که این پرنده‌ی تیز بین استادانه ماهیگیری می‌کند.

لامپ اضافی خاموش

لامپ اضافی خاموش

به مناسبت طرح «ساعت زمین» که از سال 2007 میلادی همه ساله در 23 مارس (سوم فروردین) در اقصی نقاط جهان گرامی داشته می‌شود، برج خلیفه در مرکز شهر دوبی نیز چراغ‌های اضافی خود را برای یک ساعت خاموش کرد تا توجه عمومی به تغییرات آب و هوایی جلب شود. خوشبختانه در کشور ما نیز این مراسم گرامی داشته می‌شود و برج میلاد در تهران و بناهای شاخص در سایر شهرها از 20:30 تا 21:30 سوم فروردین ماه خاموش شدند.

لاشه‌ جمع کن

لاشه‌ جمع کن

شناور مجهز به جرثقیل M/V Jascon 25 که در اجاره‌ی نیروی دریایی ایالات متحده است مشغول بیرون کشیدن بدنه‌ی کشتی ضد مینی از زیر سطح آب دریای سولو (Sulu) در فیلیپین است.

ببربان‌ها

لاشه‌ جمع کن

مسئولان باغ‌وحش شهر بوداپست با دقت زیادی در حال حمل یک ببر سیبری به خارج از محوطه و انتقال آن به غرب آلمان هستند. گفتنی است ببر سیبری یا ببر آمور که در گذشته در بخش‌های وسیعی از مشرق زمین و مرکز آسیا و شرق روسیه می‌زیسته امروزه تنها در منطقه حفاظت شده‌ای در شرق سیبری زندگی می‌کند. ببر سیبری با ۳۰۰ کیلوگرم وزن بزرگ‌ترین ببر و بزرگ‌ترین گربه‌سان زنده‌ی جهان است.

هشدار هسته‌ای

هشدار هسته‌ای

کارکنان نیروگاه هسته‌ای Dukovany در نزدیکی Brno مشغول انجام مانور مقابله با حوادث هسته‌ای هستند و همگی لباس‌های ضد تشعشع به تن کرده‌اند. پس از بروز حوادث تلخ سونامی و زلزله دو سال پیش ژاپن و نشت مواد پرتوزا از نیروگاه برق هسته‌ای فوکوشیما - که بعد از حادثه چرنوبیل بزرگ‌ترین فاجعه اتمی جهان است - نگرانی‌ها پیرامون تأمین امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتر شده است.

عملیات قطبی

هشدار هسته‌ای

هواپیمای P-3B در پایگاه هوایی Thule واقع در گرینلند به زمین نشسته است. شش سالی است که کارشناسان سرگرم پروژه‌ی آیس‌بریج (IceBridge) هستند و می‌کشوند تا در بزرگ‌ترین تحقیق هوایی از یخ‌های قطبی اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنند.

قتل‌عام میگوها

قتل‌عام میگوها

لاشه‌ی میلیون‌ها میگوی مرده در منطقه‌ای به طول سه کیلومتر در نوار ساحلی در جنوب شیلی یافت شده است. محققان هنوز هیچ دلیل علمی برای این قتل‌عام میگوها پیدا نکرده‌اند.

شکوفه‌های گیلاس

بهار فصل شکوفه‌های گیلاس در چین. هزاران نفر از مردم و ساکنین محلی به پارک‌های پکن، پایتخت می‌روند تا در این جشنوارۀ بهاری که یک ماه طول می‌کشد از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرند. گفتنی است در ژاپن، دیگر کشور شرق دور نیز آیین مشابهی در ابتدای فصل بهار و باز شدن شکوفه‌های خوش رنگ بهاری گرامی داشته می‌شود.

تپانچه‌ی سابق

تپانچه‌ی سابق

پدرو ریز (Pedro Reyes) هنرمندی مکزیکی است که با استفاده از قطعات بازیافت شده‌ی اسلحه‌های قدیمی موفق به ساخت یک دستگاه پخش موسیقی خودکار شده است. او قصد دارد این مجموعه‌ی دیدنی را در نمایشگاهی در شهر لندن نیز به معرض نمایش عمومی قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات