گزارش مالی مایکروسافت در سه ماه اول 2013: 20.49 میلیارد دلار درآمد، 6.06 میلیارد دلار سود

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز گزارش مالی سه ماهه اول سال جاری (سه ماهه سوم سال مالی 2013) را منتشر کرد. غول نرم‌افزاری دنیا 20.49 میلیارد دلار درآمد کسب نموده که نسبت به سه ماهه پیش از آن یعنی سه ماهه آخر سال 2012 که از آن به عنوان فصل خرید نیز یاد می‌شود، کاهش داشته است. مایکروسافت در سه ماهه اخیر، سود 6.06 میلیارد دلاری را تجربه نموده است.
تبلیغات

سود مایکروسافت در سه ماهه اول سال 2013 نسبت به سه ماهه اول سال 2012 کاهش داشته است. دلیل کاهش سود و درآمد مایکروسافت مربوط به کاهش جدی در تقاضا برای کامپیوترهای شخصی و گرایش مردم به خرید تبلت و دیگر ابزارهای پرتابل است. از آنجایی که هنوز مایکروسافت نتوانسته در دنیای موبایل (ابزارهای پرتابل مانند تلفن یا تبلت) توفیق چندانی بدست آورد، درآمد و سود آن نیز کاهش یافته است.

بخش سیستم‌عامل مایکروسافت به لطف معرفی ویندوز 8 توانسته درآمد بسیار خوب، 5.7 میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورد. بخش ویندوز مایکروسافت در همین فاصله زمانی در سال گذشته 4.62 میلیارد دلار درآمد بدست آورده بود. 1.09 میلیارد دلار از درآمد ویندوز در سه ماهه اول از فروش گواهی بروز رسانی از نسخه‌های قبلی ویندوز به ویندوز 8 حاصل شده است.

درآمد بخش سرگرمی مایکروسافت همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و قسمت مربوط به ابزارهای سرگرمی توانسته 2.53 میلیارد دلار و بخش سرویس‌های آنلاین 832 میلیون دلار درآمد کسب کند. اما بخش مربوط به محصولات مرتبط با شرکت‌ها، به لطف معرفی مجموعه آفیس 2013 و همچنین سرویس ابری آفیس 365 درآمد بسیار خوب 6.32 میلیارد دلاری را تجربه کرده است.

در خلال کنفرانس مربوط به این گزارش مالی، مدیر ارشد مالی شرکت مایکروسافت، پیتر کلین رسما اعلام کرد که شرکت را در پایان سال مالی فعلی (سه ماهه دوم سال 2013) ترک خواهد کرد. مایکروسافت و کلین هیچ توضیحی در رابطه با دلایل قطع همکاری فی‌مابین ارائه نکردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات