گزارش مالی نوکیا در سه ماهه اول 2013: 7.7 میلیارد دلار درآمد، فروش 5.6 میلیون دستگاه لومیا

جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا احتمالا در سه ماهه اول 2013 نیز در مجموع ضرر داده است، اما خبرهای خوبی برای طرفداران این برند فنلاندی نیز وجود دارد. نوکیا توانسته در سه ماهه اول سال 2013 معادل 7.7 میلیارد دلار درآمد کسب کند و از آن مهم‌تر سهم خود در بازار تلفن‌های هوشمند را 30 درصد افزایش داده و 5.6 میلیون دستگاه لومیا را به فروش رسانده است.
تبلیغات

نوکیا بالاخره توانسته در سه ماهه اخیر مبلغ 236 میلیون دلار سود خالص بدست آورد البته به شرطی که وضعیت این شرکت به روش مالی غیر-IFRS محاسبه شود. اما به روش استاندارد IFRS این کمپانی در این سه ماهه نیز 150 میلیون دلار ضرر داده است. البته روند رو به رشد نوکیا برای بازیابی کمپانی و افزایش سهم بازار تلفن‌های لومیا قابل تحسین است.

نوکیا در شمال امریکا توانسته 400 هزار دستگاه تلفن را به فروش برساند و این در حالی است که در این فاصله زمانی نزدیک به 61.9 میلیون دستگاه تلفن در شمال امریکا به فروش رسیده است. فنلاندی‌ها از این بابت نسبت به سه ماهه پیش از این یعنی سه ماهه آخر سال 2012 با کاهش تقاضا روبرو شده‌اند. نوکیا در سه ماهه آخر 2012 توانسته بود 700 هزار دستگاه تلفن را در شمال امریکا به فروش برساند. البته تمام کمپانی‌ها در فصل خرید آخر سال میلادی فروش قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌کنند و از طرفی نوکیا مدت‌ها است که تلفن پرچم‌دار جدیدی را معرفی نکرده و انتظار می‌رود با معرفی محصول جدید فروش این کمپانی نیز افزایش یابد.

اما فنلاندی‌ها در مناطق دیگر دنیا از جمله بازار بسیار بزرگ چین نیز موفق بوده‌اند و توانسته فروش قابل ملاحظه‌ای را رقم زنند. گزارش کامل نوکیا را در این فایل PDF مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات