آمازون، اپلیکیشن Evi رقیب سیری را به قیمت 26 میلیون دلار از آن خود کرد

پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
تک‌کرانچ گزارش نموده که آمازون توانسته با پرداخت 26 میلیون دلار، Evi را تصاحب کند. Evi اپلیکیشن مشابه سیری اپل است که کاربر از طریق آن می‌تواند دستورات صوتی را ارسال نموده یا به جستجوی مورد خاصی بگردد. اپل ابتدا Evi را از اپ-استور خود حذف کرد و دلیل آن را شباهت‌های زیادش به سیری اعلام کرد اما کمی گزارش شد که این دو کمپانی طی همکاری شباهت‌های Evi به Siri را برطرف نموده و Evi مجددا به فروشگاه نرم افزار اپل بازگشت.
تبلیغات

بنا به گزارش تک‌کرانچ آمازون نیز در تلاش است تا یک دستیار صوتی به پلتفرم خود اضافه کند. همانطور که می‌دانید آمازون سیستم‌عامل اندروید را براساس نیازهای خود تغییر داده و مجوز استفاده از گوگل‌پلی و برخی از سرویس‌های گوگل را نیز دریافت نکرده است در عوض غول خرده فروشی دنیا نسبت به راه اندازی فروشگاه نرم افزاری اختصاصی خود اقدام نموده است.

حال به نظر می‌رسد که آمازون نیز در تلاش برای ساخت دستیار صوتی خود است و در همین راستا 26 میلیون دلار بابت خرید Evi هزینه نموده تا از دانش آنها در سرویس احتمالی خود بهره ببرد.

Evi دقیقا از همان فناوری تشخیص صدایی که در Siri استفاده می‌شود، بهره برده و صدا انسان را به خوبی تشخیص داده و دستورات را اجرا می‌کند. Evi اولین بار در اوایل سال 2012 عرضه شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات