جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته - قسمت دوم

سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. همانند هفته‌های گذشته، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شما گرامیان گردآوری کرده‌ایم،‬ که از مشکل مرغی گرفته تا عمل جراحی الکتریکی و شیشه سواری را شامل می‌شود. این آلبوم زیبا و جذاب را میهمان زومیت باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬
تبلیغات

مشکل مرغی

مشکل مرغی

صاحبان مرغداری‌های شهرستان یوژن در استان ژوجینگ به‌شدت از آنفولانزای پرندگان و به طبع بسته شدن بازارهای محلی برای اجتناب از گسترش ویروس H7N9 تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

دنیای بی‌تغییر

دنیای بی‌تغییر

پروژه‌ی تکوین که نخستین بار است از سوی سباستیو سالگادو در موزه‌ی تاریخ طبیعی لندن برگزار می‌شود، نگاهی دارد به بخش‌هایی از این سیاره‌ی خاکی که هنوز متأثر از زندگی مدرن نشده‌اند.

توله‌ی نحیف

توله‌ی نحیف

این شیر دریایی جوان در مرکز مراقبت از پستانداران دریایی واقع در سنت پدروی کالیفرنیا تحت نظر دامپزشکان است تا بهبودی کامل پیدا کند. بسیاری از توله‌ی حیواناتی که در خط ساحلی کالیفرنیا زندگی می‌کنند از ژانویه گذشته بیمار شده‌اند.

عملیات ظریف

عملیات ظریف

تکنسینی مشغول انجام عمل جراحی الکتریکی و جایگزینی یک کابل نازک روی روباتی صنعتی در نمایشگاهی در هانوفر آلمان است.

شیشه سواری

شیشه سواری

در یکی دیگر از غرفه‌های نمایشگاه هانوفر آلمان شرکت Schaeffler از موتور سیکلت شیشه‌ای خود پرده‌برداری کرده که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

شیوع!

شیوع!

میلیون‌ها لاک‌پشت الیو رایدلی تازه سر از تخم بیرون آورده‌اند، و راه خود را به سوی خلیج بنگال پیش گرفته‌اند. همه آن‌ها در محل تخم‌گذاری دسته جمعی در سواحل اوریسای هندوستان به دنیا آمده‌اند.

لکه مغزی

لکه مغزی

دانشمندان موفق به توسعه‌ی روشی شده‌اند که به کمک آن می‌توان نمایی شفاف از اندام‌ها را بدست آورد. بدین ترتیب دیگر نیازی به شکافتن یا تکه تکه کردن اندام و آزمایش آن از نزدیک نیست.

ایستاده‌ پابرجا

ایستاده‌ پابرجا

درختی توس که توسط سگ‌های آبی به این روز درآمده هنوز در منطقه‌ی لنگنوانگ آلمان ایستاده و پابرجاست. 120 قلاده از سگ‌های آبی از سال 1979 در بخش‌های جنوبی آلمان سکنی گزیده‌اند. راستش را بخواهید محبوب‌ترین سگ آبی از نظر من پسر شجاع و پدر تپل مپلی‌اش است!

گرده افشانی بهاره

گرده افشانی بهاره

یک زنبور عسل مشغول جمع‌آوری گرده‌های گل بیدمشک خوش رنگی است. جالب است بدانید، به دلیل اختلال فروپاشی کلونی، هزاران کلونی زنبور عسل هر ساله از بین می‌روند.

نقطه عطف فضایی

نقطه عطف فضایی

در 12 آوریل 1961 میلادی، یوری گاگارین، فضانورد روس، نخستین کسی بود که چهره‌ی کره‌ی زمین را از فضا مشاهده کرد. جذابیت آن روز زمین هیچ کم از این تصویر بی‌نظیر از فراز آسمان و ایستگاه فضایی بین‌المللی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات