آیفون 5s با اثرانگشت خوان، دوربین بزرگ‌تر و تغییر مکان دکمه‌های کناری عرضه خواهد شد

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
یک ماه پیش اخباری در رابطه با وجود اثر انگشت‌خوان در آیفون 6 منتشر شد و کمی بعد شایعه شد که این امکان قرار است در آیفون 5s اضافه شده و از آن به عنوان قابلیت رقابتی نسل بعدی آیفون یاد شد. حال شایعات تازه‌ای توسط برایان وایت از TCM در فضای مجازی منتشر شده که وجود آن را برای 5s تایید می‌کند. علاوه بر آن به دوربین بهتری برای آیفون بعدی نیز اشاره شده است.
تبلیغات

پیش از این نیز در مورد سیستم امنیتی جدید اپل که از طریق یک اسکنر اثر انگشت به آیفون 5s اضافه خواهد شد، اخباری به گوش رسیده بود. اپل پس از خرید کمپانی AuthenTec به قیمت 356 میلیون دلار به این فناوری دست یافت و به نظر می‌رسد، یکی از قابلیت‌های رقابتی آیفون 5S نیز همین فناوری امنیتی باشد.

برایان وایت اطمینان دارد که فناوری اسکن اثر انگشت در آیفون بعدی اضافه خواهد شد. به اعتقاد او این فناوری دقیقا قرار است کار Siri در آیفون 4s را انجام دهد و کاربران را نسبت به خرید آیفون بعدی تشویق نماید. وایت معتقد است که از نظر ظاهری تغییر چندانی در آیفون 5s اعمال نخواهد شد و تنها اسکنر اثر انگشت به آن اضافه شده، دوربین آن بهبود یافته و همچنین کمی جای دکمه‌های سمت چپ تغییر خواهند کرد.

شایعات مختلف به نسل جدید پردازنده اپل با نام A7 برای آیفون بعدی اشاره دارند و ممکن است اپل به همراه آیفون 5s از نسل جدید سیستم-روی-یک-چیپ خود نیز پرده برداری کند. همچنین امکان ارائه نسخه جدید سیستم‌عامل iOS با تغییرات جدی در رابط کاربری آن نیز وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات