سیکی تلویزیون 50 اینچ 4K را به قیمت 1299 دلار، هم قیمت فول‌اچ‌دی‌های رایج بازار به فروش می‌رساند

شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه سونی قیمت تلویزیون‌های 4K خود را کاهش داد اما ارزان‌ترین آنها هنوز 5 هزار دلار قیمت دارد. حال کمپانی Seiki اعلام نموده که به زودی تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی با قیمت بسیار پایین 1300 دلار را روانه بازار خواهد کرد. این بدین معناست که قرار نیست قیمت این تلویزیون‌های برای مدت زمان طولانی گران باقی بماند.
تبلیغات

تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی یا 4K دارای رزولوشن 4 برابر بالاتر نسبت به نمونه‌های Full HD رایج بازار هستند و قرار است به زودی بازار مملو از این تلویزیون‌ها شود اما مشکل اصلی در قیمت بالای این تلویزیون‌های با کیفیت است. سونی هفته گذشته دو تلویزیون 55 و 65 اینچ اولترا اچ‌دی را با قیمت مناسب‌تر نسبت به مدل 84 اینچ معرفی کرد اما این تلویزیون ها نیز حداقل 5 هزار دلار قیمت دارند و تهیه آنها بر کسی ممکن نیست. حال یک کمپانی نه چندان معروف به نام Seiki نسبت به ساخت و عرضه تلویزیون های 4K با قیمت بسیار مناسب 1300 دلار اقدام نموده است.

Seiki کمپانی شناخته شده‌ای نیست و هنوز نمی‌دانیم کیفیت تصویر تلویزیون 4K آن چقدر است اما به هر حال قیمت این تلویزیون نشان می دهد که امکان ساخت پنل‌های 4K با قیمت پایین میسر شده است و به زودی شاهد محصولات مشابه از تولیدکنندگان شاخص بازار خواهیم بود.

با این وجود حتی اگر قیمت تلویزیون‌های 4K کاهش یابد باز هم پخش کننده‌ها و محتوای سازگار با این رزولوشن به سختی یافت می‌شوند. انتظار می‌رود در اواخر امسال و اوایل سال آینده تلویزیون های 4K محبوبیت بیشتری یافته و به تدریج جایگزین فول اچ‌دی ها شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات