چطور یک تلفن اندرویدی قادر به ربودن هواپیما و کنترل کامل آن می‌شود

جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
یک هکر ادعا کرد که تنها با کمک یک تلفن اندرویدی قادر به ربودن یک هواپیمای کامل است. هوگو تسو، مشاور امنیتی و خلبان آموزش دیده در خلال سخنرانی‌اش در کنفرانس اختصاصی هک در آمستردام توضیح داد که امکان ساخت اپلیکیشن اندرویدی برای کنترل سیستم مدیریت پرواز در هواپیما وجود دارد. او گفت هکرها قادر هستند تا کنترل کامل هواپیما را از طریق یک ابزار اندرویدی در دست بگیرند.
تبلیغات

نت-سکیوریتی گزارش کرده که امکان ساخت اپلیکیشن اندرویدی که به نام PlaneSploit معروف است وجود دارد، اپلیکیشنی که قادر به دریافت اطلاعات کامل از هواپیما شامل: اطلاعات پرواز، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر می‌شود. این اپلیکیشن همچنین قادر خواهد بود تا در امواج رادیویی بین کابین خلبان و برج مراقبت اختلال ایجاد کند. سپس هکر می‌تواند اطلاعات نادرستی را به خلبان ارسال نموده و به عنوان مثال هواپیما را به موقعیت نادرستی هدایت کند. او همچنین قادر خواهد بود تا چراغ‌های داخلی هواپیما را روشن و خاموش کند، زنگ خطر را به صدا درآورد یا حتی موجب سقوط آن شود.

البته تسو اعلام نموده که این نرم افزار تنها در زمانی کار خواهد کرد که هواپیما در حالت اتو-پایلوت باشد، خوشبختانه هر زمان که خلبان سکان امور را بدست بگیرید همه چیز به حالت عادی باز خواهد گشت. در این کنفرانس به این موضوع اشاره‌ای نشد که آیا کمپانی‌های تولیدکننده هواپیماها در حال رفع این مشکل امنیتی هستند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات