فیس بوک هوم: جمع بندی بررسی های انجام شده از سرتاسر وب

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
فیس بوک بالاخره هفته گذشته از پروژه بزرگ اندرویدی خود با نام خانه فیس بوک (Facebook Home) پرده‌برداری کرد، اپلیکیشنی که سیستم‌عامل اندرویدی شما را عمیقا با سرویس‌های بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا یکپارچه می‌کند تا سریع‌تر، ساده‌تر و جذاب‌تر از پیش با دوستان و آشنایان خود ازطریق ابزارهای اندرویدی در تماس باشید. این اپلیکیشن هنوز برای تمام ابزارهای اندرویدی عرضه نشده اما خبرگزاری‌های مختلف شانس کار کردن با آن را داشته‌اند. در ادامه جمع بندی بررسی‌های انجام شده از Facebook Home را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

اگر با فیس بوک هوم آشنا نیستید به مقاله «فیسبوک با Home تلفن اندرویدی شما را به تلفن فیس‌بوکی بدل می‌کند » مراجعه کنید.

وب سایت AllThingsD

من استفاده از هوم را بسیار آسان دیدم، طراحی ظریف و اعتیاد آور. اگرچه من یک کاربر معمولی فیسبوک هستم اما به نظرم با هوم نسبت به قبل توجه بیشتری به قسمت فید اخبار خواهم داشت، آیتم‌های بیشتری را لایک خواهم کرد و از سرویس چت آن نیز بیشتر استفاده خواهم کرد. پس اگر شما کاربر پر و پا قرص این شبکه اجتماعی هستید حتماً از هوم لذت خواهید برد.

فیس بوک هوم طراحی بسیار هوشمندانه‌ای دارد و با ظرافت بسیار خاصی طراحی شده تا نهایت لذت را به کاربر ارائه کند. اما اگر علاقه ای به این شبکه اجتماعی ندارید و از رابط کاربری اندروید راضی هستید نباید به سراغ هوم بروید.

وب سایت SlashGear

با وجود اینکه این اولین نسخه از هوم است اما به نظر چیز خاصی نمی‌رسد. می‌توان از آن به‌عنوان نسخه آزمایشی یاد کرد نه نهایی، بدون شک فیس بوک در حال گسترش و بهبود هوم است و آن را مرتبا بروز خواهد کرد اما مشکل آن است که ساختار کلی هوم برپایه آن است که کل المان‌های صفحه اصلی اندروید و امکانات جانبی آن حذف شود.

به‌عنوان مثال به‌طور کامل پشتیبانی از ویجت‌های دوست داشتنی اندروید متوقف شده است و به‌همین‌دلیل، به سختی می‌توان آن را به کسی توصیه کرد مگر اینکه به‌طور کامل غرق در فیس بوک شده باشد.

وب سایت CNET

شخصا فیسبوک هوم برای من ساخته نشده است، اما این یک نرم‌افزار مجانی است و به‌راحتی می‌توان آن را نصب یا غیرفعال کرد. پس شما می‌توانید آن را نصب کرده و خودتان در مورد مفید یا غیرمفید بودن آن تصمیم بگیرید. آزمایش آن هیچ مشکلی را برای ابزار اندرویدی شما ایجاد نمی‌کند و هر زمان که به آن نیاز نداشتید می‌توانید به‌طور کامل از شر آن راحت شوید. البته هوم به شکل بسیار خوبی دسترسی به سرویس چت این شبکه اجتماعی را با کل تلفن یکپارچه می‎‌کند و دسترسی به فیس بوک را بسیار آسان می‌کند. چه کسی می‌داند شاید شما ازطریق آن چیز تازه‌ای در مورد دوستان خود متوجه شوید.

وب سایت The Verge

من نمی‌دانم فیسبوک می‌تواند با هوم به هدف خود برسد یا خیر اما سرویس چت آن فوق‌العاده است. البته هوم مدیریت اپلیکیشن‌ها را از سادگی خارج کرده است. من متوجه شدم که بسیاری از مردم از صفحه‌های اصلی اندروید خیلی استفاده نمی‌کنند و زمان زیادی برای سفارشی کردن آن‌ها صرف نمی‌کنند پس ممکن است هوم برای بسیاری از کاربران عادی، کاربردی باشد اما برای من اینطور نیست.

وب سایت Engadget

فیسبوک هوم عالی نیست، حتی نمی‌تواند موجب شود تا کاربران خارج از فیسبوک نیز شروع به لایک کردن و نظر دادن در این شبکه اجتماعی کنند. اما امکانات آن برای نسخه 1.0 خیره کننده است. از آن گذشته این یک اپلیکیشن مجانی است که ازطریق گوگل پلی به‌راحتی قابل نصب است و اگر از آن خوشتان نیامد به‌سادگی می‌توانید هوم را حذف کنید. پس خودتان آن را آزمایش کرده و ببینید برای نیازهای شما مناسب است یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات