گلکسی اس 4 دارای فناوری لمس شناور و صفحه نمایش AMOLED بهینه شده خواهد بود

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
بازهم اطلاعات تازه‌ای در رابطه با گلکسی اس 4 سامسونگ به بیرون درز کرده که در آن به فناوری صفحه‌نمایش شناور اشاره شده است، فناوری که پیش از این توسط سونی در تلفن اکسپریا Sola به کار گرفته شده بود و در آن بدون نیاز به لمس صفحه و با حرکت انگشت با فاصله کم روی صفحه امکان اجرای برخی از دستورها میسر می‌شود. سامسونگ پیش از این در ابزارهای سری گلکسی نوت خود و با استفاده از قلم S-Pen چنین قابلیتی را دراختیار کاربران قرار داده بود، اما در گلکسی اس 4 این قابلیت بدون نیاز به قلم و ازطریق انگشت دست میسر شده است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد سامسونگ در پرچم‌دار امسال خود نیز علاوه بر ارتقاء سخت‌افزار به قابلیت‌های نرم‌افزاری و بکارگیری فناوری‌های روز دنیا توجه ویژه داشته است. همان‌طورکه امروز در زومیت خواندید گلکسی اس 4 از فناوری شارژ بی‌سیم QI پشتیبانی خواهد کرد و علاوه بر آن از فناوری لمس شناور نیز پشتیبانی می‌کند. این فناوری شبیه به Air View در گلکسی نوت 2 عمل می‌کند، اما برای استفاده از آن نیازی به قلم S-Pen نیست. به‌عنوان مثال وقتی در نرم افزار ایمیل در حال مشاهده لیست ایمیل‌های دریافتی هستید، اگر انگشت خود را با کمی فاصله روی یکی از آیتم‌ها نگاه دارید، بدون نیاز به باز کردن صفحه جدید پیش‌نمایشی از چند سطر اول نامه برایتان نمایش داده می‌شود. این قابلیت در نرم‌افزارهای مختلف امکانات متفاوتی را ارائه می‌کند.

وب سایت شایعه پراکنی سم-موبایل همچنین گزارش کرده که گلکسی اس 4 مجهز به صفحه‌نمایش AMOLED است اما در ساخت آن از مواد تازه دوستار محیط زیست به نام PHOLED و رنگ‌های زرد و سبز استفاده گردیده تا طی فرایند خاصی بازده صفحه‌نمایش AMOELD حدود 25 درصد بهبود یافته است. این بدین معنا است که مصرف انرژی در نمایشگر گلکسی اس 4 به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت و به موجب آن طول عمر باتری بیشتر خواهد شد. صفحه‌نمایش یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌های گجت‌های امروزی است و اگر این شایعه صحت داشته باشد، می‌توان انتظار طول عمر باتری بالایی را از گلکسی اس 4 داشت.

اما این تمام ماجرا نیست، گزارش‌های تازه، نسخه 4.2.1 اندروید را برای گلکسی اس 4 تأیید کرده‌اند و به این موضوع نیز اشاره کرده‌اند که سامسونگ یک ماه پس از انتشار این تلفن بسته بروز رسانی به اندروید 4.2.2 را برای آن ارائه خواهد کرد.

همان‌طورکه انتظار می‌رود، تلفن جدید سامسونگ به همراه امکانات نرم‌افزاری متفاوتی معرفی خواهد شد. یکی از این قابلیت‌های تازه Samsung Orb نام دارد که در واقع شبیه به قابلیت Photosphere خود اندروید آبنبات پاستیلی عمل می‌کند و امکان عکس برداری 360 را میسر می‌کند.

در نهایت دیگر مشخصات سخت‌افزاری این تلفن عبارت‌اند از: 2 گیگابایت حافظه رم، پردازنده 8 هسته‌ای Exynos 5 Octa، دوربین 13 مگاپیکسل و رابط کاربری new TouchWiz Nature UX

به نظر شما اگر این مشخصات فنی و قابلیت‌های نرم‌افزاری گلکسی اس 4 صحت داشته باشند، آیا سامسونگ می‌تواند با هدف خود مبنی بر فروش 100 میلیون دستگاه از این تلفن در سال اول عرضه، دست یابد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات