روی آوردن به فناوری شارژ بی‌سیم و استفاده از تراشه کوالکام در آیفون ارزان‌ قیمت!

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
شایعه شده که آیفون از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد که به نظر اتفاق خواهد افتاد؛ اما شایعه دیگر استفاده از پردازنده کوالکام است که بعید به نظر می‌‌رسد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد شایعه مربوط به ارائه یک آیفون ارزان‌تر در کنار آیفون اصلی از سوی اپل کاملا جدی است و حالا گزارشات حاکی از آنند که این دستگاه مجهز به یک سیستم روی چیپ اسنپدراگون کوالکام خواهد بود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل برخلاف سخنان فیل شیلر که چندی پیش نسبت به فناوری شارژ بی‌سیم ابراز بی‌علاقگی کرده بود، قصد دارد از این فناوری در دستگاه‌های بعدی خود استفاده نماید.

دیجی‌تایمز گزارش داده که هم اپل و هم سامسونگ در گوشی‌های هوشمند پرچمدار 2013 خود احتمالا از فناوری شارژ بی‌سیم استفاده خواهند کرد.

در حالی که منابع مختلفی گزارش داده‌اند که سامسونگ از فناوری Qi استفاده خواهد نمود، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از نسخه غیراستاندارد و مخصوص خودش برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌های اپلی استفاده نماید.

این ویژگی در پرچمدار بعدی سامسونگ به صورت یک قابلیت جانبی ارائه خواهد شد و کاربرانی که علاقه‌مند به استفاده از این فناوری هستند باید در کنار خود گوشی هوشمند، قاب پشت مجهز به کوئل بی‌سیم را نیز تهیه نمایند. در مورد اپل هنوز مشخص نیست که این ویژگی به صورت داخلی در دستگاه تعبیه خواهد شد یا همچون سامسونگ به صورت یک دستگاه جانبی ارائه خواهد گردید.

پیش از این نیز گمانه‌زنی‌هایی درباره علاقه اپل به استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم وجود داشت، اما در اواخر سال 2012 فیل شیلر نسبت به این فناوری ابراز بی‌علاقگی کرد. رئیس بخش بازاریابی اپل طی مصاحبه‌ای گفته بود که «دستگاه شارژر بی‌سیم باید به برق متصل گردد، بنابراین معلوم نیست که تا چه حد منجر به راحتی استفاده از ابزار می‌گردد.»

شایعه دوم اپلی مربوط به نسخه ارزان‌تر آیفونی است که احتمالا به همراه آیفون اصلی توسط اپل ارائه خواهد شد. اطلاعات زیادی درباره این دستگاه که گفته می‌شود بدنه‌ای مرکب از فلز و پلاستیک دارد، در دست نیست، اما یک منبع چینی گزارش داده که این دستگاه از یک سیستم روی یک چیپ ساخت کوالکام استفاده خواهد کرد و ماه بعد وارد مرحله تولید خواهد گشت.

بلاگ معتبر ژاپنی Macotakara با استناد به گزارش چاینا تایمز می‌نویسد:

استپدراگون سفارشی برای تولید پردازنده مورد استفاده در نسخه ارزان‌قیمت آیفون را از سوی اپل دریافت نموده است و به نظر می‌رسد تولید آن از ابتدای سه‌ماهه سوم سال 2013 آغاز خواهد شد.

اگر این شایعه درست باشد، این اولین باری است که غول کاپرتینو تولید پردازنده محصولات خود را به کمپانی دیگری غیر از سامسونگ می‌سپارد.

به نظر می‌رسد که شایعه ارائه آیفون ارزان‌قیمت توسط اپل، با این همه گمانه‌زنی درباره ویژگی‌های آن کاملا جدی است و اگر دیدید که این بار اپل به جای یک آیفون، دو آیفون را معرفی کرد، اصلا تعجب نکنید!

منبع MacRumors iDownloadBlog

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات