گلکسی اس 4 سامسونگ از فناوری شارژ بی‌سیم QI پشتیبانی می‌کند

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
کمتر از یک هفته تا زمان معرفی پرچم‌دار 2014 سامسونگ زمان باقی مانده و هر روز شاهد اطلاعات بیشتری در رابطه با گلکسی اس 4 هستیم. در تازه‌ترین گزارش منتشر شده توسط دیجی‌تایمز - منبع تایوانی نزدیک به کارخانه‌های تولید کننده مطرح آسیایی - تلفن جدید سامسونگ از فناوری شارژ بی‌سیم QI پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد گلکسی اس 4 همچون نکسوس 4 و لومیا 920 از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. البته کاربر باید استیشن مربوط به شارژ بی‌سیم را بصورت جداگانه خریداری کند.

شارژ بی‌سیم یکی از فناوری‌هایی است که انتظار می‌رود در سال 2013 مورد توجه بیشتری قرار گیرد و تلفن‌های برتر بازار از این فناوری پشتیبانی کنند.

اما QI چیست؟

QI که «چی Chee» خوانده می‌شود، اینتفرفیس استانداردی است که توسط کنسرسیوم قدرت بی سیم (Wireless Power Consortium) طراحی و توسعه یافته و در آن جریان الکتریسیته از فاصله 4 سانتی‌متری به روش القایی به ابزار منتقل می‌شود. در QI ابزار می‌بایست از این فناوری پشتیبانی کند و برای شارژ بی سیم نیز به یک استیشن مخصوص نیاز است که ابزار بر روی سطح آن قرار گرفته و القای الکتریسیته از طریق آن انجام می‌شود. در حال حاضر شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلفن‌های همراه از جمله اچ تی سی، هواوی، ال جی، موتورولا، نوکیا، سامسونگ و سونی مجوز استفاده از این فناوری را دریافت نموده‌اند و احتمالا این شرکت‌ها نیز به زودی محصولات مجهز به فناوری QI را روانه بازار خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فناوری QI در پشتیبانی آن از ابزارهای مختلف است به عنوان مثال بر روی یک استیشن شارژر بی‌سیم QI می‌توان تلفن لومیا 920 یا نکسوس 4 و تلفن‌های دیگر مبتنی بر این فناوری را قرار داد تا شارژ شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات