طول عمر باتری اکسپریا زد سونی چقدر است؟

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های کاربران تلفن‌‌های هوشمند، طول عمر باتری این ابزارها است، این موضوع با پیشرفت تکنولوژی و همگانی شدن سرویس‌های مخابراتی پرسرعت 3G و LTE اهمیت بیشتری نیز یافته است و همواره کاربران از مدت زمان کم شارژ باتری تلفن خود ابراز ناراحتی می‌کنند. باتری 2330 میلی آمپرساعتی پرچم‌دار جدید سونی، یعنی اکسپریا Z نسبت به باتری 1500 میلی آمپرساعتی تلفن‌های قبلی قوی‌تر شده است اما آیا این باتری با وجود صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و پردازنده‌ سریع‌تر، طول عمر باتری بالاتری را نیز نسبت به تلفن‌های هوشمند قبلی سونی ارائه می‌کند؟
تبلیغات

اکسپریا زد مجهز به صفحه‌نمایش 5 اینچ با رزولوشن 1080p و پردازنده 4 هسته‌ای S4 Pro کوالکام است. صفحه‌نمایش و رزولوشن بالا، فشار بیشتری را به پردازنده وارد می‌کنند و در کل هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر شود، انرژی بیشتری نیز مصرف می‌شود. به‌همین‌دلیل، از همان زمان معرفی تلفن اکسپریا Z یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که در ذهن کاربران و منتقدین ایجاد شد، مربوط به طول عمر باتری این تلفن بود، حال وب سایت معتبر جی‌اس‌ام‌ آرنا آزمایش‌ها مربوط به باتری را روی این تلفن اجرا کرده که نتیجه آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

xperia z battery

سونی به همراه اکسپریا Z از نرم افزار Stamina خود پرده‌برداری کرد، نرم‌افزاری که در پس‌زمینه اندروید اجرا می‌شود و با کنترل میزان انرژی نرم افزارهای مختلف، طول عمر باتری تلفن را افزایش می‌دهد.

براساس آزمایش‌ها انجام شده، تلفن اکسپریا Z در حالت مکالمه 3G نزدیک به 16 ساعت، در حالت پخش ویدئو پشت سر هم حدود 5 ساعت و 39 دقیقه و در حالت وب گردی نزدیک به 6 ساعت و 37 دقیقه دوام می‌آورد. حال نتایج بدست آمده را با دیگر تلفن‌های هوشمند مطرح بازار مقایسه کنید تا متوجه شوید که وضعیت پرچم دارد جدید سونی با وجود صحفه نمایش Full HD و بزرگ 5 اینچی قابل قبول است اما نسبت به پرچم‌دار جدید اچ‌‌تی‌سی با صفحه‌نمایش 4.7 اینچ Full HD، طول عمر باتری پایین‌تر دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات