مرسدس بنز CLA45 AMG در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی می‌شود

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
هر چند در آیین خصوصی ویژه‌ای که در خلال نمایشگاه خودروی ژنو برگزار شد، مرسدس بنز، خودروی CLA45 AMG خود را معرفی کرد اما به خبرنگاران اجازه نداد تصویری از این سوپر سالن تازه وارد، تهیه کنند. با این حال اصحاب رسانه موفق شدند در زمان رونمایی از بازی مسابقه‌ای جدید پلی‌استیشن 4 سونی که محصول تازه‌ی استودیو Evolution است و با نام Drive Club به زودی روانه بازار می‌شود، اولین عکس این خودروی دوست‌داشتنی را ملاحظه کنند.
تبلیغات

از خصوصیات بارز مرسدس بنز CLA45 AMG می‌توان به استفاده از سامانه‌ی انتقال قدرت مشابه A45 AMG اشاره کرد که دارای موتور 2.0 لیتری توربو شارژ چهار سیلندری با توان خروجی 360 اسب بخار و گشتاور نیروی 450 نیوتن متر است. این اعداد بدان معنی است که این خودروی سدان می‌تواند با استفاده از سامانه‌ی انتقال قدرت دو کلاچه، جعبه دنده‌ی هفت سرعته از نوع DCT و سامانه‌ی کنترل ثبات سه مرحله‌ای خود به راحتی تا 250 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

گفتنی است بدنه‌ی خارجی مرسدس بنز CLA45 AMG دارای ظاهری بسیار تهاجمی است و در عین حال از تایرهای نازک بهره می‌برد. این خودرو در جلو مجهز به سه اسپویلر کشیده و زیبا برای خنک کردن چرخ‌ها و انتقال بهتر جریان هواست که بر ویژگی‌های آیرودینامیکی این گربه‌ی آریایی می‌افزاید. از این گذشته چراغ‌هایی (چشم‌های) کشیده، راهنمای ابرویی و جلوپنجره آن نیز که مزین به نشان مرسدس-بنز است از دیگر خصوصیات بارز این سوپر سالن به شمار می‌رود.

مرسدس بنز CLA45 AMG در داخل اتاق دارای نشانه‌های AMG بسیار است. از آن جمله می‌توان به تودوزی از چرم طبیعی قرمز که از چرم گاومیش بوده و دارای بوی مطبوع خاص خود است تا قلبیرک فرمان تخت اشاره کرد. از این گذشته این خودروی دوست داشتنی مجهز به سامانه حرکتی فورمتیک (4Matic) است و برای حرکت در جاده‌های برفی و لغزنده یار مطمئنی به شمار می‌رود.

تاکنون سایت‌های گوناگون خودرویی جزئیات بیشتری درباره‌ی مرسدس بنز CLA45 AMG منتشر نکرده‌اند. به همین روی باید تا برگزاری نمایشگاه خودروی نیویورک و کسب اطلاع بیشتر زبان بر سر جگر گذاشت؛ هر چند که می‌دانیم کار دشواری است!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات