حفره امنیتی گلکسی اس 3 امکان دور زدن قفل گوشی و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر را میسر می‌کند

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
صفحه قفل گوشی قرار است مانع دسترسی دیگران به اطلاعات مهم و ارزشمند شخصی یا کاری شما شود، اما به نظر می‌رسد که قفل گوشی‌های هوشمند همیشه آن‌طور که باید و شاید ایمن عمل نمی‌کنند و چندی پیش شاهد باگی در سیستم‌عامل iOS و دور زدن صفحه قفل گوشی بودیم و حالا نمونه مشابه‌ای در رابط کاربری تاچ‌ویز گلکسی اس 3 گزارش شده است که توسط آن کلیه اطلاعات شخصی کاربر در دسترس قرار می‌گیرد.
تبلیغات

این حفره امنیتی در جدیدترین نسخه اندروید ارائه شده برای گلکسی اس 3 یعنی نسخه 4.1.1 وجود دارد. برای این کار نیز تنها کافی است، دکمه تماس اضطراری یا Emergency Call را فشار داده و سپس Emergency Contacts را انتخاب کنید. پس از آن دکمه فیزیکی Home را فشار داده و بلافاصله دکمه پاور را بزنید. تمام! به این ترتیب صفحه قفل گوشی ناپدید می‌شود و به تمام امکانات گلکسی اس 3 دسترسی خواهید داشت.

برای آزمایش این روش باید چند باری تمرین کنید تا با فاصله زمانی کم چهار مرحله را طی کنید. جالب است بدانید که پس انجام این مراحل، صفحه قفل گوشی بطور کامل محو می‌شود و تا وقتی که تلفن را ریستارت نکنید باز نمی‌گردد.

قفل گوشی برای بسیاری از کاربران اهمیت ویژه‌ای دارد و امیدواریم سامسونگ هر چه سریع‌تر بسته بروز رسانی رفع این مشکل امنیتی را ارائه کند. چندی پیش باگ مشابه‌ای در iOS 6.1 گزارش شد که به روش تقریبا یکسانی و از طریق بخش تماس اضطراری، سیستم امنیتی آیفون دور زده می‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات