اتحادیه اروپا مایکروسافت را به خاطر عدم ارائه حق انتخاب مرورگر اینترنت در ویندوز 7 بیش از 730 میلیون دلار جریمه کرد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
جنجال حقوقی که مدتی بود میان مایکروسافت و اتحادیه اروپا بوجود آمده بود، بالاخره کار دست کمپانی آمریکایی داد. اتحادیه اروپا مایکروسافت را به خاطر عدم ارائه حق انتخاب مرورگر پیش‌فرض در هنگام نصب ویندوز به پرداخت 561 میلیون یورو محکوم کرده است.
تبلیغات

امروز اتحادیه اروپا تصمیم گرفت کمپانی مایکروسافت را به خاطر نقض توافقنامه‌ای که در سال 2009 به امضا رسیده بود، 561 میلیون یورو (حدودا 732 دلار) جریمه نقدی کند. در آن زمان مایکروسافت قبول نموده بود که به جای آن که مرورگر اینترنت اکسپلورر را به طور پیش‌فرض در سیستم عامل خود نصب کند، از آن پس در هنگام نصب ویندوز چند گزینه را در اختیار کاربر قرار دهد، تا آنها بتوانند از طریق این باکس یکی از 12 مرورگر محبوب را برای نصب به همراه سیستم عامل انتخاب نمایند.

مقاله‌های مرتبط:

    اما مایکروسافت به بهانه مشکل فنی این گزینه را در سرویس پک 1 ویندوز 7 حذف کرد. اتحادیه اروپا در ماه جولای تحقیق و تفحص در این باره را رسما آغاز کرد و در اکتبر گذشته مایکروسافت محکوم به زیر پا گذاشتن قوانین گردید.

    ماه گذشته خبرگزاری رویترز گزارش داد که اتحادیه اروپا احتمالا تا پایان ماه مارس مایکروسافت را به خاطر این موضوع جریمه خواهد کرد. حالا این حکم صادر شده و مایکروسافت باید برای تخلف خود غرامت سنگینی را بپردازد. طی حکمی که صادر شده، کمیسیون ویژه رسیدگی به این موضوع اشاره نموده که این اولین باری است که یک کمپانی به خاطر نقض توافقنامه‌ای که خود به امضا رسانیده، جریمه می‌شود. به گفته کمیته رسیدگی به پرونده مایکروسافت، مبلغ این جریمه بر اساس میزان اثرگذاری این تخلف بوده است. آنها اعلام کرده‌اند که 15 میلیون کاربر ویندوز در اروپا در هنگام نصب این سیستم عامل، باکس انتخاب مرورگر را مشاهده ننموده‌اند.

    نظر شما در این باره چیست؟ آیا از وجود چنین قوانینی در اروپا دفاع می‌کنید یا آنها را دست‌و‌پاگیر می‌دانید؟ بی‌شک شما نیز دوست دارید در هنگام نصب ویندوز برای مرورگر پیش‌فرض خود حق انتخاب بیشتری داشته باشید، اما آیا می‌توان از مایکروسافت انتظار داشت که این کار را انجام دهد؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات