صفحه قفل ویندوز مشابه اندروید با Eusing Maze

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
مطالعه 5 دقیقه
اگر صفحه قفل اندروید را بیشتر از قفل ویندوز دوست دارید با این ترفند صفحه‌ی قفل ویندوز را شبیه اندروید کنید.
تبلیغات

استفاده از رمز عبور برای محافظت از حساب کاربری کاملاً عادی شده است. بیش از یک دهه است که در کامپیوتر، وسایل همراه، ایمیل، اسناد و حساب‌های مالی از رمز عبور استفاده می‌کنیم. امروزه رمز عبور و روش‌های مختلف استفاده از آن پیشرفت کرده و در عین حال پیشرفت تکنولوژی و قدرت پردازش نیز باعث شده که هکرها برای برهم زدن امنیت سیستم با استفاده از روش سعی و خطا، دستشان بازتر باشد. در ادامه مطلب می‌خواهیم روش جدیدی که در اندروید برای باز کردن قفل استفاده شده را در مورد ویندوز به کار بگیریم، یعنی روش باز کردن قفل با استفاده از اتصال نقاط با یک ترتیب مشخص. در ادامه‌ی مطلب ما را همراهی کنید.

یکی از روش‌های جدیدرمز‌گذاری روی ویندوز همان روش مبتنی بر طرح است که در اندروید هم به کار گرفته شده و شاید امنیت بیشتری هم داشته باشد. برای استفاده از چنین قابلیتی در ویندوز به نرم‌افزارEusing Maze Lock نیاز داریم که از وب‌سایت سازنده به صورت رایگان قابل دریافت است.

لینک دانلود Eusing Maze Lockscreen

خوشبختانه نرم‌افزار مورد بحث با تمام ویندوزها سازگار است. پس از دانلود و نصب، نرم‌افزار را اجرا کنید. آیکون آن در سینی ویندوز پدیدار می‌شود و اگر به کامپیوتر خود کاری نداشته باشید، بعد از مدتی صفحه‌ی قفل ویندوز فعال می‌شود. درست مثل هر وسیله‌ی دیگری که بعد از مدتی صفحه‌ی قفل آن نمایش داده می‌شود. می‌توان این فاصله‌ی زمانی را به صورت دلخواه تنظیم کرد. اگر یادتان برود که سیستم خود را قفل کنید، نرم‌افزار بعد از گذشت فاصله‌ی زمانی انتخاب شده، به صورت خودکار صفحه‌ی قفل را فعال می‌کند و از دسترسی غیرمجاز به کامپیوتر شما جلوگیری به عمل می‌آید.

برای فعال کردن صفحه‌ی قفل یک کلید میانبر هم وجود دارد، ترکیب دو کلید ویندوز و A. روش دیگر برای قفل کردن کامپیوتر استفاده از منوی راست کلیک روی آیکون نرم‌افزار در سینی ویندوز است. گزینه‌ی Lock Computer هم در این منو قرار داده شده است.

Eusing-Maze-Lock Lockscreen-1

با استفاده از گزینه‌یConfigure در منوی راست کلیک می‌توان طرح سفارشی برای باز کردن قفل را انتخاب کرد. تعداد نقاط قابل استفاده به صورت 3 در 3، 4 در 4 و یا 5 در 5 است. اگر روی دکمه‌ی Reset Pattern کلیک کنید، انتخاب یک طرح جدید با چپ کلیک کردن و اتصال نقاط فراهم می‌شود.

شاید طرح انتخابی را بعداً فراموش کنید، بنابراین به یک نسخه‌ی پشتیبان نیاز دارید. دکمه‌ی Backup Pattern این کار را برایتان انجام می‌دهد و تصویری با فرمت bmp از طرح انتخابی شما ذخیره می‌کند. تصویر را روی یک فلش ذخیره کنید و هر گاه طرح باز کردن قفل ویندوز یادتان رفت، آن را روی یک سیستم دیگر باز و مشاهده کنید تا همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود.

Eusing-Maze-Lock Lockscreen-2

برگه دوم در دایلاگ‌باکس Configure، تب General یا تنظیمات عمومی است. در این برگه گزینه‌های مختلفی برای تنظیم کردن نرم‌افزار وجود دارد که کاربردشان به ترتیب به صورت زیر است:

  • Autolock at Windows startup: قفل کردن ویندوز در هنگام شروع به کار آن
  • Autolock computer after: قفل کردن خودکار کامپیوتر بعد از گذشت زمان دلخواه
  • Turn off the monitor after: خاموش کردن خودکار نمایشگر بعد از گذشت زمان دلخواه
  • Autohide unlock window after: مخفی کردن پنجره‌ی باز کردن قفل بعد از گذشت زمان دلخواه
  • Disconnect internet when locked: قطع اتصال اینترنت وقتی کامپیوتر قفل می‌شود
  • Alert after enter incorrect pattern over: هشدار دادن بعد از اینکه 7 بار طرح باز کردن قفل اشتباه وارد شود
  • Alert mode: نوع هشدار (بدون هشدار، با آژیر، با قفل کردن کامپیوتر، با خاموش کردن سیستم)
  • Lock keyboard: قفل کردن صفحه کلید
  • Unlock mode: روش باز کردن قفل (عادی، ایمن، پویا)
  • Alert text: متن هشدار (یک متن دلخواه)
Eusing-Maze-Lock Lockscreen-3

تغییر دادن تصویر پس ‌زمینه هم امکان‌پذیر است. اگر دوست دارید گزینه‌ی Using Transparent Background را انتخاب کنید تا پس‌زمینه شفاف شود و به عبارتی آنچه روی دستاپ شما وجود دارد، به عنوان تصویر پس زمینه قرار بگیرد.

Eusing-Maze-Lock Lockscreen-4

صفحه‌ی قفل ویندوز با استفاده از این نرم‌افزار امنیتی به صورت زیر نمایش داده می‌شود، برای باز کردن قفل باید نقاط را به هم وصل کنید. برای استفاده از موس و صفحه کلید باید روی یکی از سه آیکون نمایش داده شده در گوشه‌ی راست و پایین صفحه کلیک کرد.

Eusing-Maze-Lock Lockscreen-5

باز کردن قفل به صورت ایمن که در بخش تنظیمات به آن اشاره شد درست شبیه حالت عادی است با این تفاوت که نقاط متصل شده را نشان نمی‌دهد و لذا اگر کسی در نزدیکی شما باشد، متوجه طرح انتخابی شما نمی‌شود. در روش پویا باید کاربر طرح را با فشار دادن دکمه‌های صفحه کلید وارد کند به این صورت که برای هر نقطه یک حرف به صورت تصادفی و توسط نرم‌افزار انتخاب می‌شود و باید به ترتیب حروف لازم را توسط صفحه کلید انتخاب کنید.

Eusing-Maze-Lock Lockscreen-6

نرم‌افزار Eusing Maze Lock یک نرم‌افزارجالب و کاربردی برای افزایش امنیت کامپیوتر شماست که با توجه به رایگان بودن آن، ارزش دانلود و آزمایش را دارد.

اگر این نرم‌افزار کم‌حجم و ساده را دانلود و نصب کردید، نظرتان را برای ما و خوانندگان زومیت بازگو کنید.به نظر شما چه نکات مثبت و یا منفی در این نرم‌افزار وجود دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات