الهام‌بخش‌ترین محل‌های کار دنیا

دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۹
مطالعه 6 دقیقه
تعطیلات در حال پایان است و باز دوباره باید به سر کار بازگردیم! این ضد حال بزرگ سال است! یکی از دلایل عدم تمایل ما به رفتن به سر کار احتمالاً نامناسب بودن محیط آن است. به همین روی است که دفاتر کار بسیار زیبا می‌تواند به بارور شدن خلاقیت کارکنان انجامیده و آن‌ها را به تولید بهینه خدمات یا کالاهای مورد نظر تشویق کند. در ادامه شما را با ده مورد از الهام‌بخش‌ترین محل‌های کار دنیا آشنا خواهیم کرد.
تبلیغات

در عوض اینکه ساعت‌های متمادی از روز را در اتاق‌های معمولی که کم از زندان ندارند بگذرانیم و سراسر روز را از استرس رنج ببریم، شرکت‌های بزرگ و صاحب نام با آماده کردن محیط‌های الهام‌بخش به‌دنبال بهره بهینه از کارکنان خود هستند. حقیقت آن است که اگر محیط کار جذابیت داشته باشد، فرد به کار تشویق و ترغیب می‌شود و در نهایت خروجی کار با کیفیت بالا به دست مشتری‌های خوشحال می‌رسد؛ نکته‌ی ظریفی که بسیاری از کارفرمایان اهمیتی به آن نمی‌دهند.

10. دیتا سنتر White Mountain، استکهلم

White-Mountain-Data-Centre

این مکان بسیار زیبا و جذاب یکی از جالب‌توجه‌ترین دفاتر کاری دنیا است. این فضای غار مانند در دل صخره‌ای در 30 متری زیر سطح خیابان‌های استکهلم کنده شده است و اساساً یکی از پناهگاه‌های هسته‌ای در جنگ‌های اتمی به شمار می‌رفت. که بعداً توسط معمار مشهور، آلبرت فرانس لانورد بازسازی و مدرن سازی شد و از یک معماری داخلی پیشرو بهره می‌برد. به همین خاطر آن را در صدر این فهرست ده‌تایی قرار داده‌ایم.

۹. Googleplex، کالیفرنیا

Googleplex

اشتیاق گوگل برای نوآوری تنها به محصولات و خدمات آن‌لاین آن ختم نمی‌شود و می‌توان کرد عینی این مورد را در معماری ساختمان شرکت در کالیفرنیا مشاهده کرد. این مجموعه که Googleplex نام دارد شامل دفاتر کاری بزرگ و رنگارنگ بوده و کارکنان این کمپانی می‌توانند از دو چرخه و پیانو در کنار اتاق جلسات و تفکر بهره ببرند. البته امکانات این دفتر کار رویایی به این موارد ختم نمی‌شود.

8 – دفتر مرکزی Foursquare، نیویورک

Foursquare

در طراحی و پیاده‌سازی معماری چشمگیر Foursquare از خدمات مؤسسه ECHO:DA کمک گرفته شده است. آن‌ها با طراحی یک «دیواره‌ی آلبومی» که محل ورود و خروج کارکنان است جلوه‌ای خاص به این مجموعه بخشیده‌اند. از این گذشته، مجموعه‌ی بزرگی از پنجره‌های افقی به افرادی که به سالن کنفرانس می‌روند نمای خوبی از بیرون را هدیه می‌کند.

7 – دفتر معماری Selgas Cano، مادرید

Selgas-Cano

این تصویر مربوط به دفتر کار شرکت طراحی و معماری Selgas Cano واقع در شهر مادرید در کشور اسپانیا است. آن‌ها کوشیده‌اند تبحر خود را ابتدا در طراحی ساختمان شرکتشان نشان داده و با هنرمندی از عناصر نوآورانه‌ای بهره برده‌اند. این بنا توسط ایوان بان طراحی شده است و به خوبی سازگاری انسان و محیط زیست را نشان داده و با محیط جنگلی پیرامون یکپارچه شده است.

6 – دفتر کاری Red Bull، سیدنی

Red-Bull-Workspace

شرکت نوشابه‌سازی Red Bull به نوآوری شهره است؛ این خصیصه نه‌تنها در انواع و اقسام نوشیدنی‌های انرژی‌زایش وجود دارد بلکه در معماری دفاتر کار بین‌المللی‌ آن‌ها در سراسر جهان کرد عینی پیدا کرده است. متیو شرگلد طراحی دفتر سیدنی Red Bull را بر عهده داشته است و توانسته یک اثر استادانه را از خود به یادگار بگذارد.

5 – دفاتر کاری شرکت Autodesk، میلان

Autodesk

شرکت Autodesk به برنامه‌های طراحی صنعتی‌اش شهره است و یکی از محبوب‌ترین آن‌ها برنامه اتوکد است. مسئولان Autodesk برای آنکه معماری ساختمان و دفاتر کاری‌شان نیز فوق‌العاده باشد کار طراحی را به گروه معماران زبده‌ی Goring & Straja واگذار کرده‌اند. هدف اصلی مسئولان شرکت دستیابی به حداکثر کاربرد پذیری محیط، بهره از مشخصه‌های معماری ایتالیایی و استفاده از روح جهانی شرکت در کنار یکدیگر است.

4 – دفتر گوگل، زوریخ

Google

این دفتر که پذیرای 300 مهندس است دارای میله‌های مخصوص است که شبیه به آن چیزی است که در ایستگاه‌های آتش نشانی وجود دارد، از این میله‌ها برای پایین رفتن سریع از طبقات استفاده می‌شود. از این گذشته یک سرسره نیز برای دسترسی سریع و هیجانی به کافه تریا وجود دارد! جالب اینکه اتاق‌های جلسه و محیط کاری این دفتر به شکل کلبه‌ی سوئیسی، ایگلو (خانه برفی) و اتاق‌های تله کابین تزئین شده‌اند.

3 - Medina Turgul DDB، استانبول

Medina-Turgul-DDB

Medina Turgul DDB یک آژانس تبلیغاتی ترک است که در سال 1993 در استانبول تأسیس شد. پس از رشد و توسعه این شرکت و نیاز به محیط کاری بزرگ‌تر آن‌ها از خدمات شرکت معماری Erginoglu & Calislar کمک گرفتند تا طراحی دفتر جدیدشان متفاوت، مدرن و زیبا باشد. نتیجه اینکه این محیط کاری با شکوه تمام بازسازی و آماده بهره‌برداری شد. در طراحی این محیط، از ترکیبی از عناصر شیشه‌ای، محیط باز و کف نیم اشکوب استفاده شده که در کنار المان‌های طراحی سنتی و سنگی نمایی نیمه شرقی و در عین حال مدرن به آن داده است.

2 – دفتر BASF، شیلی

BASF-office

دفتر مرکزی شرکت BASF در سانتیاگوی شیلی را در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید. این بنا که در دو طبقه و با مساحتی بالغ بر 1400 متر مربع ساخته شده، توسط شرکت Contract Chile طراحی گردیده است. معماران و مهندسان این شرکت به خوبی از مفهوم فضای باز در تمامی بخش‌های عملیاتی بهره برده‌اند. فضای مربوط به مدیریت شرکت نیز تلفیقی از فضای بسته و باز است که در کنار محیط‌های کاری دیگر قرار داده شده است و به خوبی می‌تواند حس ارتباط و شفافیت را در کل محیط حس کرد.

1 – شرکت TBWAU، توکیو

TBWA-605x325

محیط کاری شرکت TBWA نمادی از هنرمندی ژاپنی‌ها و به‌کارگیری چوب در معماری ساختمان‌هایشان و اصول طراحی مدرن امروزی است. این فضای کاری زیبا از همکاری مشترک شرکت TBWA، شرکت تبلیغاتی Hakuhodo و شرکت معماری Klein Dytham حاصل شده است. جالب است بدانید که ماحصل کار کاملاً نوآورانه بوده و موفق به کسب جوایز متعددی شده است. جالب‌تر اینکه در داخل این بنا از چمن سبز و فضای باز در کنار محیط کاری بهره‌برداری شده است.

اگر به این نوع از مقالات علاقه‌مند هستید این‌ها را از دست ندهید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات