ارائه بروزرسانی برنامه های تقویم، Mail و People ویندوز 8 و ویندوز RT از سوی مایکروسافت

شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت هفته گذشته چند بروزرسانی بسیار مفید برای برنامه‌های ارتباطی و تقویم موجود در ویندوز 8 و ویندوز RT را عرضه کرد که کارایی و ویژگی های آن ها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. همچنین چندین ویژگی جدید نیز اضافه خواهند شد که شما را در ارتباط با دوستان و همکارانتان، مدیریت صندوق‌های دریافت ایمیل و برنامه ریزی امور روزانه یاری خواهد کرد.
تبلیغات

برنامه مدیریت ایمیل (Mail) با چندین ابزار مدیریتی جدید به روز شده است. کاربران حالا می‌توانند تعیین کنند که در صندوق های خود، تنها پیام‌های خوانده نشده نمایش داده شوند. همچنین امکان ایجاد پوشه‌های مختلف، دسته‌بندی و مرتب کردن پیام‌ها را تا حد زیادی سهولت بخشیده و می‌توانید تمامی پیام‌های موجود در یک پوشه را یکجا منتقل کرده یا حتی حذف کنید. و بالآخره پشتیبانی از قابلیت نشانه دار کردن (Flag کردن) پیام‌ها نیز به این برنامه افزوده شده است که به کمک آن می‌توانید به راحتی به موارد مهم دسترسی داشته باشید.

در هنگام ایجاد پیام نیز چندین قابلیت جدید را مشاهده خواهید کرد. به کمک ویژگی (Smart Contact Suggestions)، برنامه به طور خودکار، مخاطبینی را که بیشترین پیام را دریافت می‌کنند را شناسایی کرده و با پیشنهاد دادن آنها حتی پیش از تایپ حرف اول نامشان، روند کار را سرعت می‌بخشد. پیش نویس ها (Draftها) نیز بر اساس اهمیتشان اولویت‌بندی شده و در بالای صندوق مربوطه قرار می‌گیرند تا از فراموشی آنها که معمولا هم اتفاق می‌افتد، جلو گیری شود. قابلیت جستجو ارتقا یافته و اکنون می‌توان پیام‌های مربوط به بیش از دو هفته قبل را جستجو کرد، کاری که در گذشته امکان پذیر نبود. در هنگام ویرایش ایمیل‌ها، امکان حذف لینک‌های ارجاع دهنده (Hyperlinkها) و شماره‌گذاری‌ها یا نشانه‌گذاری‌های موجود در هر لیست فراهم شده است.

win-8-updte-for-mail-calendar-people-mid

در برنامه تقویم چندین بروزرسانی مفید اتفاق افتاده است. رابط کاربری تا حد زیادی برای استفاده‌ی ساده‌تر، بهینه شده است. به طور مثال، در هنگام مشاهده چندین تقویم گوناگون در کنار یکدیگر، رویداد‌ها به جای یک رنگ یکپارچه، با یک نوار رنگی در گوشه برچسب گذاری می‌شوند که این امر کار تشخیص آن ها را بسیار آسان‌تر می‌کند. به علاوه، افزون بر سه حالت نمایش روزانه، هفتگی و ماهانه، حالت هفته کاری (Work Week) نیز اضافه شده که هرچند توضیحات چندانی راجع به آن در دسترس نیست، اما به نظر می‌آید که کاربرد اصلی آن، عدم نمایش روز‌های تعطیل یا نمایش رویداد های کاری باشد.

از دیگر ویژگی‌های جدیدی که به این برنامه پرکاربرد اضافه شده است، می‌توان پشتیبانی از قابلیت «دستیار برنامه ریزی حساب های تجاری» اشاره کرد که از سرویس Exchange مایکروسافت استفاده می‌کند. ویژگی‌های مربوط به مدیریت دعوت نامه ها و رویدادها هم دستخوش تغییراتی شده‌اند. مانند امکان ارسال پاسخ به دعوت نامه‌ها یا ارسال ایمیل به تمامی میهمانان یک رویداد خاص.

متاسفاه پشتیبانی از سرویس Google Calendar در این بروزرسانی حذف شده است.

برنامه People تنها دو بروزرسانی دریافت کرده که البته پرداختن به آن ها خالی از لطف نیست. برای جابجایی میان دو بخش Home و Me می‌توانید انگشت خود را از بالای صفحه به پایین کشیده یا یک بار راست‌کلیک کنید. و در بخش What's New نیز می‌توانید به سادگی پست ارسال کنید، ارسال‌های دوستانتان را مشاهده کنید و در خبرخوان دوستانتان در فیسبوک کامنت بگذارید. از جمله ویژگی دیگر اضافه شده در این بخش، ایجاد فیلتر برای نمایش پست‌های تعداد خاصی از مخاطبان می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات