لنوو به دنبال خرید بخش موبایل NEC است

جمعه ۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی NEC قصد دارد که بخش موبایل خود را تقویت کند. هر چند که هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده، ولی یکی از گزینه‌ها فروش این بخش به کمپانی‌های دیگر است. لنوو یکی از مشتریانی است که برای تصاحب این بخش با NEC وارد مذاکره شده است.
تبلیغات

رویترز گزارش داده که کمپانی چینی لنوو در حال مذاکره برای خرید بخش موبایل NEC است. این خبرگزاری همچنین می‌گوید که شرکت ژاپنی NEC برای فروش بخش موبایل با چند مشتری ژاپنی دیگر نیز در حال مذاکره است. بااین‌حال به نظر می‌رسد منطقی‌ترین و بهترین گزینه برای NEC همان لنوو باشد، چراکه این دو کمپانی در سال 2011 نیز یک تفاهم‌نامه همکاری برای تولید کامپیوترهای شخصی به امضا رسانیدند.

NEC طی بیانیه‌ای اعلام کرده که «به خاطر تغییرات سریعی که در بازار ایجاد شده، ما به‌دنبال راه‌هایی برای تقویت بخش موبایل خود هستیم، ولی هنوز هیچ تصمیمی اتخاذ نگردیده است».

NEC که در سال 2012 مجبور شد 10,000 کارگر خود را اخراج کند، در بازار جهانی تلفن‌های هوشمند سهم بسیار اندکی دارد، ولی در کشور ژاپن وضعیت فروش این کمپانی بهتر است و در مقام چهارم قرار دارد. در بین محصولات این کمپانی، گوشی‌های هوشمند بسیار خوبی چون Medias W با دو نمایشگر وجود دارد که در خلال کنگره جهانی موبایل معرفی شد.

NEC که یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند در ژاپن است طی ماه‌های اخیر با کاهش تقاضا و درآمد رو‌به‌رو شده است.

سونی برترین تولیدکننده تلفن در ژاپن نیز طی ماه‌های اخیر تحت فشار شدید رقابت با اپل و سامسونگ در کشور خود قرار گرفته و به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها علاقه زیادی نسبت به خرید تلفن‌های تولیدکنندگان امریکایی و کره‌ای نشان داده‌اند.

هنوز دقیقاً مشخص نیست که NEC از فروش بخش موبایل خود چقدر پول نقد بدست خواهد آورد اما پیش‌بینی‌ها از رقم 850 میلیون دلاری خبر می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات