اینتل می‌گوید که تا پایان سال اولترابوک‌های 599 دلاری راهی بازار خواهند شد

چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی بزرگ اینتل معتقد است که با ارائه پردازنده‌های Haswell شاهد ورود اولترابوک‌های قدرتمندتر ولی ارزان‌تر لمسی به بازار خواهیم بود. در ادامه جزئیات این خبر را بیشتر بررسی می‌کنیم.
تبلیغات

برچسب قیمت بالای اولترابوک‌ها باعث شده تا آن طور که انتظار می‌رفت بازار را قبضه نکنند. درست است که قیمت متوسط این لپ‌تاپ‌های باریک و سبک اخیرا افت نسبی داشته ولی هنوز قیمت بالایی دارند.

در اکتبر 2011 وقتی اولین اولترابوک‌ها وارد بازار شدند، بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که قیمت اولترابوک‌ها برای موفقیت در بازار باید حدودا 700 دلار باشد. در آن زمان نائب‌رئیس اینتل، ناوین شنوی، این نظر تحلیلگران را تایید کرد و گفت: «قرار نیست یک شبه ره صد ساله را بپیماییم!»

cheaper-ultrabooks-to-come-mid

حالا پس از گذشت بیش از یک سال از آن زمان، هنوز به قیمت مطلوب برای این دستگاه‌ها نرسیده‌ایم و حالا اینتل اعلام کرده که در تعطیلات پایان سال جاری میلادی شاهد ورود اولترابوک‌هایی با قیمت 599 دلار به بازار خواهیم بود. کرک اسکاوگن، نائب‌رئیس ارشد و مدیر کل گروه PC اینتل، هفته گذشته در همایش ISS 2013 به شرکای سخت‌افزاری این کمپانی گفت که اولترابوک‌های مجهز به پردازنده Haswell اینتل نسبت به مدل‌های کنونی هم ارزان‌تر و هم قدرتمندتر هستند.

بنا به گفته‌های وی، مدل‌های مبتنی بر پردازنده‌های نسل Haswell با نمایشگرهای لمسی با رزولوشن بالا، SSDهای سریع‌تر، سیستم تشخیص صدا و چهره و باتری‌هایی که می‌توانند یک روز کامل شارژ مورد نیاز شما را تامین کنند، ارائه خواهند شد.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا پردازنده های Haswell می‌توانند دنیای پی‌سی‌های همراه را منقلب کنند؟ اگر این سخنان صحت داشته باشند، باید منتظر آغاز رقابت نزدیک‌تری بین تبلت‌ها و اولترابوک‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات